[Bug] Conversie naar Word

Bespreek de tekstverwerker
jpvdgiessen
Contacteer:

[Bug] Conversie naar Word

Bericht door jpvdgiessen »

Ik heb een ODT bestand met verschillende pagina stijlen (eerste pagina is anders dan de volgende(n)).
Zodra in de header of footer meer dan 1 regel aanwezig is, dan wordt bij conversie naar .doc blijft de header/footer op de tweede pagina het zelfde (zie bijlage).
Ik gebruik OO via JooReports om automatische documenten te genereren en dit is een grote showstopper.

JPvdGiessen
http://www.giessenict.nl

als Bug gemarkeerd - floris v
Bijlagen
Template.odt
(7.88 KiB) 316 keer gedownload
OpenOffice 3.1.1 (WindowsXP/Windows 2007/Ubuntu)
floris v

Re: Conversie naar Word

Bericht door floris v »

Dat is geloof ik een bekend probleem - de mogelijkheid Sectie-einde (doorlopend) uit Word wordt blijkbaar niet ondersteund. In het voorbeelddocument kan dat omzeild worden door aan het eind van de eerste pagina een handmatig pagina-einde in te voegen en bij de opties op te geven welke pagina-opmaakstijl voor de volgende pagina zal gelden, Die omslag wordt wel goed vertaald.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
jpvdgiessen
Contacteer:

Ha Floris, dank voor je snelle antwoord. Onderaan mijn bericht gaf ik door dat ik OO via JooReports gebruik, dat betekent dat een deel van de tekst wordt gegenereerd waardoor niet bekend is waar de volgende pagina begint. Via een macrootje (tip Cor Nouws) is het wel mogelijk om dit te bepalen, maar macro's worden helaas niet aangeroepen door JooReports.

Jan Pieter
www.giessenict.nl
floris v

Bericht door floris v »

Sla bij voorkeur op in het eigen formaat van OOo (geldt trouwens voor elk pakket.) Waarom converteren naar Word? Moet de ontvanger de documenten kunnen bewerken? Zo niet, dan kan opslaan als pdf een mogelijkheid zijn. Het is een irritante bug, hij zal wel gemeld zijn ook, maar ik heb geen idee of er prioriteit wordt gegeven aan een oplossing.
jpvdgiessen
Contacteer:

floris v schreef:Sla bij voorkeur op in het eigen formaat van OOo (geldt trouwens voor elk pakket.) Waarom converteren naar Word? Moet de ontvanger de documenten kunnen bewerken? Zo niet, dan kan opslaan als pdf een mogelijkheid zijn. Het is een irritante bug, hij zal wel gemeld zijn ook, maar ik heb geen idee of er prioriteit wordt gegeven aan een oplossing.
Ik geef je volledig gelijk, echter de klant wil het uiteindelijk in Word. Hoe kan ik controleren of deze bug gemeld is, en zoniet wat is de juiste plek om deze aan te melden.
henke54

Bericht door henke54 »

@JPvdGiessen,
Ik heb die bijlage(Template.odt) van jou op mijn bureaublad(desktop) gedownload, en geopend in writer...Nadien heb ik die 2 pagina-file Opgeslagen als Microsoft Word 97/2000/XP (.doc) , en ik bekom juist hetzelfde resultaat in die .doc als in die .odt ... :roll: ... of ben ik hier verkeerd bezig??
Template.doc
(10.5 KiB) 312 keer gedownload
EDIT : :oops: Wanneer ik het .doc file op mijn desktop bekijk, dan is alles nog zoals het moet, doch wanneer ik dit hierboven bekijk, nadat ik dit .doc file gepost heb hierboven , zie ik wat je bedoeld... je hebt gelijk...

PS : je kan je klant deze links eens 'overhandigen' , met de bedoeling dat hij/zij eigenlijk verkeerd bezig zijn, omdat NIET .doc , maar ODF(waaronder odt) een ISO goedgekeurde standaard is, die normaal ook Microsoft Office zou moeten ondersteunen :
http://nl.wikipedia.org/wiki/OpenDocument
http://www.ginsys.be/odf_bestanden_open ... oft_office
;)
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
jpvdgiessen
Contacteer:

Ha Henk,

Mijn klant weet wat de standaarden zijn, maar het probleem is dat verschillende van deze documenten later nog naar klanten van hun moeten. En helaas leven we in een wereld die nog niet alleen met ISO-standaarden werkt.

Het vreemde aan genoemd voorbeeld is, dat als je in de header maar 1 regel hebt de conversie goed gaat, volgens mij (maar wie ben ik) gaat het dan ook om een fout in OO. Ik zoek naar een oplossing / alternatief die dit probleem kan omzeilen. Het mooiste zou zijn als de slimme jongens van OO het zouden oplossen, maar dan zou ik graag willen weten hoe ik hen op dit probleem kan triggeren. Maar ieder ander werkend alternatief is welkom.

Jan Pieter
www.giessenict.nl
floris v

Bericht door floris v »

Hier wordt uitgelegd hoe het melden van een probleem (issue) in zijn werk gaat, allemaal Engelstalig. Ik krijg het al benauwd als ik de issue tracker zelf te zien krijg. :( Gebruikersvriendelijk is hij niet. Gewoon Word gebruiken is waarschijnlijk makkelijker. :(
henke54

Bericht door henke54 »

floris v schreef:Hier wordt uitgelegd hoe het melden van een probleem (issue) in zijn werk gaat, allemaal Engelstalig.
Hier is nog een Nederlandstalige link : http://nl.openoffice.org/about-issuezilla.html
floris v schreef:Ik krijg het al benauwd als ik de issue tracker zelf te zien krijg. :( Gebruikersvriendelijk is hij niet
Ik krijg er ook 'de bibbers van'.... :P :mrgreen: :roll:
LibreOffice 3.5.4.2
jpvdgiessen
Contacteer:

Opgelost: Re: Conversie naar Word

Heren mijn dank is groot voor het op weg helpen met dit probleem.
In de issuetracker was hij reeds aangemeld onder http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=64866 hopen dat het snel wordt opgelost.

Jan Pieter
www.giessenict.nl
floris v

Bericht door floris v »

Ik heb een stem uitgebracht, maar P3 voorspelt niet veel goeds. Hopelijk brengt mijn commentaar ze op andere gedachten.
jpvdgiessen
Contacteer:

Re: [Bug] Conversie naar Word

Als je de taalsettings verwijderd (Extra -> Taal -> Voor Selectie) dan blijkt het wel goed te gaan.
Bijlagen
100121test.zip
(16 KiB) 280 keer gedownload
henke54

Bericht door henke54 »

jpvdgiessen schreef:Als je de taalsettings verwijderd (Extra -> Taal -> Voor Selectie) dan blijkt het wel goed te gaan.
Ik ben blij voor jou dat het gelukt is, doch ik heb je template in je beginpost nog eens proberen opslaan met mijn taalsettings verwijderd, en ik kom nog altijd niet tot een goed resultaat, maar dat is mijn probleem, en niet het jouwe ... :mrgreen:
LibreOffice 3.5.4.2
floris v

Bericht door floris v »

Ik dacht even: Ha!, Goeie zaak, maar na wat experimenteren blijkt het niet te werken, zelfs niet als ik bij Standaard al de taal uitschakel. Zodra je alinea-opmaakprofielen aan pagina-opmaakprofielen koppelt, gaat het bij de conversie fout en ben je alle kopregels kwijt. De bekende situatie dus.
Plaats reactie