Hallo,
Graag had ik een keuzelijst warbij er twee velden zichtbaar zijn, dit is opgelost in mijn vorige topic:
http://user.services.openoffice.org/nl/ ... f=13&t=374
Maar als ik een gerelateerde keuzelijst wil toevoegen via de 'Assisntent keuzelijst', kan ik enkel Tabellen selecteren en geen query's.
Dan maar geprobeerd via het eigenschappenvenster vh besturingselement keuzelijst, onder het tabblad 'gegevens', en dan de lijstinhoud veranderd naar 'SQL'.
Vervolgens kon ik daar de aangemaakte query selecteren en de velden 'ID' en 'NaamVoornaam' toegevoegd.
Het gebonden veld stond op 1, maar dan zag ik enkel de nummering van dit veld.
Dan maar eens geprobeerd gebonden veld op 2 te plaatsen, maar deze gaf ook enkel de nummering.
Hoe kan ik nu het veld 'NaamVoornaam' weergeven in de keuzelijst?
Christophe
[OPGELOST] Assistent Keuzelijst
-
tuxy
- Contacteer:
[OPGELOST] Assistent Keuzelijst
Laatst gewijzigd door tuxy op do nov 26, 2009 8:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1 / Vista / Ubuntu Linux 10.04
Re: Assistent Keuzelijst
Hallo
verwissel de volorde van de twee velden.
Romke
verwissel de volorde van de twee velden.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
-
tuxy
- Contacteer:
Re: Assistent Keuzelijst
Romke,
Heb het nog anders opgelost.
Heb geen query aangemaakt, maar in het eigenschappenvenster vh besturingselement keuzelijst, onder het tabblad 'gegevens' de inhoud veranderd in SQL.
Daar kon ik min of meer hetzelfde als in een query, en daar heb ik, dan zoals je zegt het nieuwe veld eerst gezet.
Bedankt.
Grtz,
Christophe
Heb het nog anders opgelost.
Heb geen query aangemaakt, maar in het eigenschappenvenster vh besturingselement keuzelijst, onder het tabblad 'gegevens' de inhoud veranderd in SQL.
Daar kon ik min of meer hetzelfde als in een query, en daar heb ik, dan zoals je zegt het nieuwe veld eerst gezet.
Bedankt.
Grtz,
Christophe
OpenOffice 3.1 / Vista / Ubuntu Linux 10.04