[opgelost] Versturen meerdere scans
[opgelost] Versturen meerdere scans
Hallo allemaal
Ben helemaal nieuw en bijna niet bekend met Open Office, heb gezocht op het forum maar kan niet vinden wat ik zocht (misschien slecht gekeken)
Mijn probleem: Ik heb twee pagina gescand en dus ook twee opgeslagen pagina,hoe kan ik deze samenvoegen zodat ze als een geheel verstuurd kunnen worden bijv als bijlage.
M.vr.gr. Ger
Ben helemaal nieuw en bijna niet bekend met Open Office, heb gezocht op het forum maar kan niet vinden wat ik zocht (misschien slecht gekeken)
Mijn probleem: Ik heb twee pagina gescand en dus ook twee opgeslagen pagina,hoe kan ik deze samenvoegen zodat ze als een geheel verstuurd kunnen worden bijv als bijlage.
M.vr.gr. Ger
Laatst gewijzigd door floris v op vr aug 14, 2026 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: als opgelost gemarkeerd
Reden: als opgelost gemarkeerd
Open Office is 4 op Windows 10
Re: Versturen meerdere scans
Welkom op het forum. Lastige vraag. Je kunt scannen met en zonder OCR. In het eerste geval krijg je dan een document als tekstbestand dat je in een tekstverwerker zoals Writer of MS Word kunt openen (en dat je dan zorgvuldig moet controleren, omdat er bij de tekstherkenning wel wat mis kan gaan, althans toen ik nog teksten scande en dat is een tijd geleden). In het tweede geval krijg je een plaatje dat misschien als PDF is opgeslagen. In dat geval kun je aparte (online, vaak gratis, bijvoorbeeld van Adobe zelf) software gebruiken om twee PDF's samen te voegen, ik denk niet dat je dat binnen Apache OpenOffice kunt doen.
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Als ik scan kan ik aangeven als pdf of bijv. XPS, deze kan ik in Writer openen.
Kan ik daar geen pagina1 en 2 van maken ?
Als ik scan kan ik aangeven als pdf of bijv. XPS, deze kan ik in Writer openen.
Kan ik daar geen pagina1 en 2 van maken ?
Beste Floris v
Hartelijk dank ik kijk wel voor een pdf reader als dit werkt is dit een goede oplossing.
Groeten Ger
Hartelijk dank ik kijk wel voor een pdf reader als dit werkt is dit een goede oplossing.
Groeten Ger
Nou, XPS is een variant op PDF, en eigenlijk alleen bedoeld om te bekijken of af te drukken en niet om te bewerken (net als PDF, maar met een andere bestandsindeling). En voor zover ik kan zien, ondersteunt OpenOffice het niet. Bewerken van PDF is ook heel beperkt in OpenOffice. Ik weet niet wat je doel is. Wil je in mails niet meer dan één bijlage meesturen (lijkt me een goed plan trouwens), dan zou je de bestanden kunnen inpakken of wel zippen. Daarna stuur je het zip-bestand als bijlage mee. Dat lijkt me minder werk dan de PDF's of XPS'en te converteren en dan in Writer te importeren.
Het probleem is ik moet bij de belastingdienst online iets invullen en een bijlage bijdoen.
Nu kun je maar eenmalig uploaden dus de helft kan ik als bijlage niet meesturen.
Daarom wilde ik de twee gescande dokumenten samenvoegen.
Nu kun je maar eenmalig uploaden dus de helft kan ik als bijlage niet meesturen.
Daarom wilde ik de twee gescande dokumenten samenvoegen.
Dit zelfde probleem krijg je als je iets wil versturen met Ziver en naar de meeste regering instanties.
Maak twee foto's en zet die in een document. Sla dat dan op als pdf en hoop er het beste van. Ik weet niet wat voor eisen ze bij de belastingdienst stellen aan bijlagen.
Dat is een goed idee kan ik doen hartelijk dank.
Re: [opgelost] Versturen meerdere scans
Dat doe je door het eerste bericht te bewerken en als opgelost te markeren. Ik heb dat al voor je gedaan.