Op mijn nieuwe Acer Laptop heb ik OO 4.1.15 geinstalleerd, maar als ik een nieuw bestand open krijg ik een vreemde opmaak. Veranderen lukt niet goed. Verwijderen van OO en opnieuw installeren helpt ook niet.
Zie bijlage.
[Opgelost] Write opent nieuw document met vreemde opmaak
-
[Opgelost] Write opent nieuw document met vreemde opmaak
- Bijlagen
-
- vreemde opmaak.odt
- (108.7 KiB) 55 keer gedownload
Laatst gewijzigd door floris v op za nov 02, 2024 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Reden: Als opgelost gemarkeerd
OpenOffice 4.1.15
Windows11
Windows11
Re: Write opent nieuw document met vreemde opmaak
Het lijkt er op dat er een soort scherm afdruk is geladen. Het kan ook veroorzaakt zijn door het feit dat ApacheOffice niet goed werkt op een echt nieuwe computer. In dat geval raden we altijd aan om over te stappen naar LibreOffice. LibreOffice wordt goed aangepast aan nieuwe computers.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Je hebt de schermindeling "twee pagina's naast elkaar" geactiveerd. Omdat de eerste pagina van een document traditioneel een oneven nummer heeft en bladzijden met een oneven nummer altijd rechterpagina's zijn, heb je dan links een blanco.
Hoe zet je dat aan/uit? Rechts onderaan het OpenOffice-scherm zie je een paar pictogrammen. Zie plaatje hieronder (dat is met LibreOffice 6, zal er een beetje anders uitzien dan bij jou). Met de liniaal kun je in- en uitzoomen. Met de drie pictogrammen die pagina's voorstellen, kies je voor respectievelijk één bladzijde, zoveel mogelijk bladzijden, links en rechts, en hoe het er in een boek uitziet. De laatste twee lijken erg op elkaar. Kies het linker pictogram om terug te keren naar normaal.
Hoe zet je dat aan/uit? Rechts onderaan het OpenOffice-scherm zie je een paar pictogrammen. Zie plaatje hieronder (dat is met LibreOffice 6, zal er een beetje anders uitzien dan bij jou). Met de liniaal kun je in- en uitzoomen. Met de drie pictogrammen die pagina's voorstellen, kies je voor respectievelijk één bladzijde, zoveel mogelijk bladzijden, links en rechts, en hoe het er in een boek uitziet. De laatste twee lijken erg op elkaar. Kies het linker pictogram om terug te keren naar normaal.
-
Wow Floris! Dat is de oplossing, dank je wel!
Heb je misschien ook een oplossing voor het boekmanuscript dat (onbewust) in die twee pagina indeling is opgeslagen en daardoor behoorlijk door de war is geraakt, weer terug te krijgen naar normaal? Dat icoontje kiezen helpt daar niet. Ik kan niet de tekst ook niet repareren door delen naar een goed nieuw bestand kopiëren, want bij selecteren pakt hij zowel de linker- als rechterpagina als doorlopende tekst.
Heb je misschien ook een oplossing voor het boekmanuscript dat (onbewust) in die twee pagina indeling is opgeslagen en daardoor behoorlijk door de war is geraakt, weer terug te krijgen naar normaal? Dat icoontje kiezen helpt daar niet. Ik kan niet de tekst ook niet repareren door delen naar een goed nieuw bestand kopiëren, want bij selecteren pakt hij zowel de linker- als rechterpagina als doorlopende tekst.
OpenOffice 4.1.15
Windows11
Windows11
Mooi dat het geholpen heeft! Ik begrijp niet wat er met het andere bestand aan de hand is. Kun je daar een nieuw onderwerp over beginnen? We houden dit forum graag netjes met de regel "één vraag per onderwerp".