automatiesch bijwerken

Bespreek het rekenblad
Piet0808080
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 27, 2023 8:56 pm

automatiesch bijwerken

Bericht door Piet0808080 »

Hallo
ik heb een vraag / probleem
Ik heb mijn cellen aan meerdere bestanden gekoppeld. Maar nu als ik op afsluiten klik wil hij iedere keer alle gekoppelde cellen bijwerken, bij de oude open office versie 4.1.3 kreeg ik 1x de vraag ofdat ik het wilde, nu heb ik geüpdatet naar de nieuwe versie 4.1.14 en omdat ik 10 cellen gekoppeld heb krijg ik 10x dezelfde vraag, dit is mateloos irritant, weet iemand hier een oplossing voor?

ik heb ook al onder menu -> extra -> openoffice calc -> algemeen gekeken en daar staat altijd bijwerken, dus ik snap niet waarom hij het blijft vragen met een popup
Bijlagen
instellingen.jpg
instellingen.jpg (77.99 KiB) 569 keer bekeken
bijwerken.jpg
bijwerken.jpg (11.03 KiB) 569 keer bekeken
OpenOffice 4.1 op windows 11
Alex
Berichten: 103
Lid geworden op: do feb 25, 2010 8:46 pm

Re: automatiesch bijwerken

Bericht door Alex »

Bij mij gebeurt dit niet. Die instelling Altijd bijwerken gaat over openen, niet opslaan.
AOO 4.1.15 & LO 24.2.2 op Windows 10
Piet0808080
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 27, 2023 8:56 pm

Re: automatiesch bijwerken

Bericht door Piet0808080 »

Hallo
Ja dat klopt, echter met afsluiten blijft het popup scherm terug keren, ik wilde enkel laten zien wat ik al ge probeert heb om het zelf op te lossen. Dus om kort te gaan bijwerken bij het opstarten en zodra je opslaan pakt en dan afsluit dan begint het popup circus
OpenOffice 4.1 op windows 11
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: automatiesch bijwerken

Bericht door RPG »

Probeer het eens met het vernieuwen van het gebruikersprofiel zoals beneden beschreven. Uit de beschrijving is het niet duidelijk of je 10 maal een enkele cel ophaalt of in een enkele handeling 10 cellen.


b]Gebruikers of users profiel[/b]
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profiel vernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Piet0808080
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 27, 2023 8:56 pm

Re: automatiesch bijwerken

Bericht door Piet0808080 »

Ik heb zojuist beide opties geprobeerd, en zelfs op een andere computer, het probleem blijft bestaan helaas.

Ik heb cellen gekoppeld naar cellen in 10 andere bestanden, dus hij moet de cel informatie uit de andere bestanden halen, bij de oude versie 4.1.3 vraagt hij 1 keer of dat je de cellen wil bijwerken, nu met de nieuwe versie vraagt hij het voor iedere koppeling die je gemaakt hebt naar een ander bestand.
OpenOffice 4.1 op windows 11
Alex
Berichten: 103
Lid geworden op: do feb 25, 2010 8:46 pm

Re: automatiesch bijwerken

Bericht door Alex »

Ik heb het geprobeerd met links naar meer dan één ander bestand, maar ik krijg steeds maar één keer de vraag. Als je een voorbeeldbestand kunt uploaden kunnen we misschien zien wat er aan de hand is.
AOO 4.1.15 & LO 24.2.2 op Windows 10
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: automatiesch bijwerken

Bericht door RPG »

Ik ben het eens met de bevindingen van Alex.
Wanneer het gebruikers profiel succesvol is vernieuwd dan moet er naar de naam gevraagd zijn.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: automatiesch bijwerken

Bericht door RPG »

In ApacheOffice en LibreOffice is op een gegeven moment vanwege de veiligheid er iets veranderd in de afhandeling van URL's. URL's zijn nodig om bestanden te benaderen. Het is mogelijk dat het probleem daarmee te maken heeft. Aangezien Alex en ik er geen problemen mee hebben kan te maken hebben dat wij met nieuwe bestanden werken.
Het is ook nog zo dat ApacheOffice en LibreOffice ieder een eigen oplossing hebben.

Maak in ieder geval een kopie van het bestand waar de gegevens in moeten komen maar kopieën van alles is beter. In ApacheOffice kun je proberen eenvoudig met een compleet nieuw bestand en daar opnieuw link in aanbrengen. Dan kun je kijken of het werkt.

In LibreOffice is het misschien voldoen om gewoon door te gaan maar dan kun je de bestanden niet meer in ApacheOffice gebruiken, althand het is niet verstandig.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie