problemen met openen na nieuwste release 4.1.13 op Mac
-
problemen met openen na nieuwste release 4.1.13 op Mac
Ik heb de nieuwste release gedownloade (4.1.13). Als ik nu vanuit de Finder een Open-Office-Document open wordt dit geopend en de teksteditor en kan ik er geen kant mee op.
Laatst gewijzigd door RPG op wo dec 28, 2022 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aan gegeven dat het op een Mac computer is en verplaatst
Reden: Aan gegeven dat het op een Mac computer is en verplaatst
OpenOffice 3.4.0 met MacOS 10.15.1
Re: problemen met openen na nieuwste release 4.1.13 op Mac
Op de Mac zijn diverse problemen waarom het niet werken wil. De belangrijkste is dat het in het algemeen niet toegestaan wordt door beschermingsinstellingen. Voor een deel worden ze beschreven in Instructions for Downloading and Installing Apache OpenOffice 4
Ook onderstaande link wil helpen.
[Opgelost] [Mac,Lion] Herstel venster doet het niet
OpenOffice.org - Na installatie nieuwe versie op OSX: OpenOffice is Onverwacht gestopt - (Bekijk onderwerp)
Wat soms ook wil helpen wanneer er problemen zijn is het gebruikersprofiel te vernieuwen.
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
Ook onderstaande link wil helpen.
[Opgelost] [Mac,Lion] Herstel venster doet het niet
OpenOffice.org - Na installatie nieuwe versie op OSX: OpenOffice is Onverwacht gestopt - (Bekijk onderwerp)
Wat soms ook wil helpen wanneer er problemen zijn is het gebruikersprofiel te vernieuwen.
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Re: problemen met openen na nieuwste release 4.1.13 op Mac
Na wat langer zoeken op de Engelse site vond ik ook deze link:
Apache OpenOffice Community Forum - [Solved] OpenOffice no longer launches on MacOS Ventura 13.0 - (View topic)
De onderstaande tekst komt ook uit die link. Het lijkt mij het belangrijkste deel.
Apache OpenOffice Community Forum - [Solved] OpenOffice no longer launches on MacOS Ventura 13.0 - (View topic)
De onderstaande tekst komt ook uit die link. Het lijkt mij het belangrijkste deel.
The new System Settings in MacOS 13 (Ventura) doesn’t have a General tab under Privacy and Security, and no “Open Anyway.”
Finder Help gave this:
“
1. In the Finder on your Mac, locate the app you want to open.
1. Don’t use Launchpad to do this. Launchpad doesn’t allow you to access the shortcut menu.
2. Control-click the app icon, then choose Open from the shortcut menu.
3. Click Open.
The app is saved as an exception to your security settings, and you can open it in the future by double-clicking it just as you can any registered app."
I tried that, and everything worked as described. Solved!
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6