Groeperen van gegevens.

Bespreek het rekenblad
Freek
Berichten: 1
Lid geworden op: ma dec 19, 2022 5:26 pm

Groeperen van gegevens.

Bericht door Freek »

Goedemiddag,
ik heb sinds kort in een calc bestand een nieuwe kolom links langs de regelnummers. Er saat een 1 en een 2 bovenin, en bij 1 vaste regel een - en een + waarmee ik 1 regel mee kan laten verdwijen. (excuses voor mij gebrekkige uitleg)
Iemand een idee hoe ik kolom weg kan krijgen? Bvd!
Laatst gewijzigd door RPG op ma dec 19, 2022 6:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De titel aan gepast voor meer duidelijkheid.
Open office 4.1.13 op windows 10
RPG
Berichten: 4676
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Groeperen van gegevens.

Bericht door RPG »

Als ik dat goed raad is het: groeperen van gegevens. Het woord groeperen wordt op verschillende onderdelen toegepast en op verschillende manieren toegepast.

In calc wordt het gebruikt voor het ordenen van kolommen en of cellen. In een draaitabel wat een speciaal onderdeel is van calc wordt het ook gebruikt. Het doel is steeds om grote hoeveelheden gegevens op een meer eenvoudige manier te tonen. Het auto-overzicht kan handig zijn bij een eenvoudige tabel waarin goed gebruikt gemaakt wordt van formules.

De menu opdracht is:
menu --> gegevens --> Groeperen --> Keuze wat je wilt

In het algemeen is het zo dat je eerst een cel of kolom of rij selecteert en dan de bewerking kies die gewenst is. In de helpfile wordt het beschreven onder index : groeperen;cellen

Als cellen en of kolommen aan het eind van de actie niet vertoond worden dan in de Linkerbovenhoek klikken en daarna op de kolom- of rijhoofden rechts klikken en kiezen voor weergeven. Doe dit eventueel ook als extra zekerheid.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie