achtergrondkleur in Open Office zelf
achtergrondkleur in Open Office zelf
Ik gebruik open office 4.1.11 in Windows 11.
Als ik een bestandsnaam kies uit een lijst, of ik selecteer "Openen" bij "Bestand", en zo nog veel vaker, dan wordt de "cel" met daarin de keuze donkerblauw. Zo donkerblauw dat de letters nauwelijks meer leesbaar zijn. Hoe kan ik die achtergrondkleur aanpassen?
Als ik een bestandsnaam kies uit een lijst, of ik selecteer "Openen" bij "Bestand", en zo nog veel vaker, dan wordt de "cel" met daarin de keuze donkerblauw. Zo donkerblauw dat de letters nauwelijks meer leesbaar zijn. Hoe kan ik die achtergrondkleur aanpassen?
OpenOffice versie 4.1.11 op Windows 11
Re: achtergrondkleur in Open Office zelf
Je moet iets meer doen aan het beschrijven van je probleem want op dit moment is het mij nog niet duidelijk hoe precies het probleem ontstaat. Kun je ook aangeven of het betrekking heeft op Calc of Writer?
Je zou eerst kunnen proberen de naam van het bestand als eenvoudige tekst te plakken in de gewenste cel met: menu --> Bewerken --> Plakken speciaal
Kies dan voor tekst zonder opmaak.
Het geheel heeft naar mijn idee ook veel te met opmaak van het document. Opmaken van een document heeft bijna altijd te maken met de stijlen.
Je zou eerst kunnen proberen de naam van het bestand als eenvoudige tekst te plakken in de gewenste cel met: menu --> Bewerken --> Plakken speciaal
Kies dan voor tekst zonder opmaak.
Het geheel heeft naar mijn idee ook veel te met opmaak van het document. Opmaken van een document heeft bijna altijd te maken met de stijlen.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Dit lijkt me een probleem met de gebruikersinterface. De kleuren van de dialoogvensters worden bepaald in de instellingen van Windows, je kunt ze binnen OpenOffice niet veranderen (in LibreOffice ook niet, maar dat terzijde). Als je in andere programma's in het venster Bestand > Openen andere kleuren hebt, is waarschijnlijk je gebruikersprofiel of de installatie van OpenOffice beschadigd. Het eerste wat je dan moet doen is: je gebruikersprofiel vernieuwen. Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen. Lees dat eerst helemaal voordat je aan de slag gaat. Herstart dan OpenOffice. Je moet dan opnieuw je naam invullen, je kunt dat overslaan. Als het probleem dan niet opgelost, is, moet je waarschijnlijk OpenOffice opnieuw installeren. Plaats eerst voor de zekerheid een schermafdruk van het probleemscherm. Dan weten we zeker dat we het over hetzelfde hebben.
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb voor de duidelijkheid een screenshot bijgevoegd.
Het gaat dus om OpenOffice zelf. Niet over een in office gemaakt tekstbestand of werkblad oid.
Het gaat dus om OpenOffice zelf. Niet over een in office gemaakt tekstbestand of werkblad oid.
- Bijlagen
-
- Voorbeeld OO.odt
- (101.3 KiB) 148 keer gedownload
Ik denk dat we ook kunnen constateren dat ApacheOffice redelijk goed werkt onder Windows 11 zoals de vraag was in WINDOWS 11 (Toon onderwerp) • OpenOffice.org.
In de emails van de ontwikkelaars was al aangegeven dat er nog een probleem was met highlights en zoeken
In de emails van de ontwikkelaars was al aangegeven dat er nog een probleem was met highlights en zoeken
Code: Selecteer alles
No big problems so far, apart from a (minor) optical glitch in menu
highlights.
And Windows Search does not work for me. But I am not sure if it is AOO or
Windows, since this is still a preview.
Ik denk dat Floris de juist conclusie trekt; ik heb de gehele procedure voor het vervangen van het gebruikersprofiel uitgevoerd. Na de herstart werd idd gevraagd naar mijn naam etc. ; dus dat lijkt goed te gaan. Echter, helaas de achtergrond blijft even donker als tevoren. Zij de bijlage van 26/11.
Als ik de Verkenner of bv Word start heb ik dit probleempje niet; ligt het dan toch aan open Office? 9 misschien in combinatie met W11?
Als ik de Verkenner of bv Word start heb ik dit probleempje niet; ligt het dan toch aan open Office? 9 misschien in combinatie met W11?
Alleen ligt het waarschijnlijk toch aan OpenOffice en zul je moeten wachten op een update voordat het verholpen is. Misschien is dat een reden om LibreOffice te gaan proberen.
Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat Floris v gelijk heeft. Dit betekent ook dat het voorlopig niet hersteld wordt. Er zijn is weinig actieve ontwikkeling meer in ApacheOffice. Wanneer de kleuren teveel problemen op leveren is misschien het beste om over te stappen naar LibreOffice.
In bovenstaande link heb ik al wat geschreven over ApacheOffice en LibreOffice.
In bovenstaande link heb ik al wat geschreven over ApacheOffice en LibreOffice.