Ik heb ingesteld dat calc bestanden gelijk opslaat als .xlt (ipv odt)) bestande ivm het makkelijker uit kunnen lezen op andere computers, echter als ik een bestaand .xlt bestand open, wordt het bestand als nieuw veld geopend met alle eerder ingevulde gegevens ("geen titel 1" bovenin de balk ipv de bestandsnaam), als ik de velden dan aanpas en wil opslaan (met de opslaan knop), wordt er gevraagd een nieuw bestand aan te maken (als in "opslaan als"), nu kan ik het bestaande bestand opzoeken en wordt er gevraagd of ik het bestaand bestand wil overschrijven, maar dit is heel omslachtig, waarom slaat calc het bestand niet gewoon direct op zonder het "opslaan als" scherm?
Het 2e probleem wat ik heb is wat ernstiger, ik heb sinds een paar maanden een WD home cloud duo, waar al mijn administratie op staat van mijn bedrijf.
Ik doe vaak berekeningen in calc echter bij het opslaan krijg ik soms een foutmelding (zie foto), het bestand wordt niet opgeslagen maar het bestaande bestand wordt VERWIJDERD van mijn home cloud.
Hierdoor ben ik al een aantal berekeningen kwijt geraakt en geld mis gelopen, niet ideaal dus.
Wat zou dit kunnen zijn?