Ik heb een database met verschillende tabellen die via het ID-veld met elkaar gerelateerd zijn. Er is een tabel bij waarvan de gegevens worden gebruikt in meerdere tabellen, door ze via een keuzelijst in een formulier op te halen. Nu is het probleem dat, als ik een wijziging in die tabel aanbrengt dit niet wordt overgenomen in de gerelateerde tabellen. Hoe moet ik dat instellen bij relaties? Iemand een idee?
Ldk
Gegevens wijzigen in meerdere tabellen (Opgelost)
Gegevens wijzigen in meerdere tabellen (Opgelost)
Laatst gewijzigd door ldk op wo nov 11, 2009 9:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.2.1 op Windows XP
Re: Gegevens wijzigen in meerdere tabellen
Hello
Kun je de gegevens wel zien na een reload ?
Romke
Kun je de gegevens wel zien na een reload ?
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Hallo Romke,
Nee een wijziging wordt niet door gevoerd
Ldk
Nee een wijziging wordt niet door gevoerd
Ldk
Hello
De tabel waarop de listbox is gebaseerd wordt die wel veranderd.
Je beschrijving van het probleem wat je hebt is vrij onduidelijk. De relaties in een database zoals die gemaakt worden in het realties venster hebben geen enkele invloed op wat een listbox vertoont.
Probeer een extra listbox te maken met de assistent en kijk of dat beter werkt.
Ik gebruik listbox om dat ik vaker werk met de engelse termen. Een listbox is gelijk aan een keuzelijst.
Romke
De tabel waarop de listbox is gebaseerd wordt die wel veranderd.
Je beschrijving van het probleem wat je hebt is vrij onduidelijk. De relaties in een database zoals die gemaakt worden in het realties venster hebben geen enkele invloed op wat een listbox vertoont.
Probeer een extra listbox te maken met de assistent en kijk of dat beter werkt.
Ik gebruik listbox om dat ik vaker werk met de engelse termen. Een listbox is gelijk aan een keuzelijst.
Romke
Hallo Romke,
Ik zal een voorbeeld geven:
Een tabel auteurs en een tabel boeken.
In de tabel boeken worden de auteursnamen zonder problemen in gevoerd via een listbox.
Wijzig ik nu om een of andere reden iets aan een auteursnaam, dan wordt dit niet automatisch in de tabel boeken gewijzigd en dat is wat ik dus wel zou willen.
Ldk
Ik zal een voorbeeld geven:
Een tabel auteurs en een tabel boeken.
In de tabel boeken worden de auteursnamen zonder problemen in gevoerd via een listbox.
Wijzig ik nu om een of andere reden iets aan een auteursnaam, dan wordt dit niet automatisch in de tabel boeken gewijzigd en dat is wat ik dus wel zou willen.
Ldk
Hallo
Ik denk dat je de naam opslaat en niet een ID.
De naam wordt niet veranderd hoogsten als de naam een Primarykey is.
Ik denk niet dat je mag verwachten dat de naam veranderd.
Ik weet niet of je engels kunt lezen maar als dat wel het geval is ga dan hier naar toe en lees de uiteenzetting over databases.
Het komt er op neer
Maak tabellen voor: Boek, Schrijvers, Verbinding
De Tabel Verbinding bestaat alleen uit getallen
definitie
ID primary key
BoekID Foreign key
SchrijverID Foreign key
Als je nu een boek heb dan komt hier een record met een ID voor een Boek en een schrijver.
Als een Boek meerdere schrijvers geeft dan wordt de zelfde BoekID zo vaak opgegevens als er schrijvers zijn.
Als een schrijver meerdere boeken heeft geschreven dan wordt de schrijverID voor elk geschreven boek op gegeven.
Romke
Ik denk dat je de naam opslaat en niet een ID.
De naam wordt niet veranderd hoogsten als de naam een Primarykey is.
Ik denk niet dat je mag verwachten dat de naam veranderd.
Ik weet niet of je engels kunt lezen maar als dat wel het geval is ga dan hier naar toe en lees de uiteenzetting over databases.
Het komt er op neer
Maak tabellen voor: Boek, Schrijvers, Verbinding
De Tabel Verbinding bestaat alleen uit getallen
definitie
ID primary key
BoekID Foreign key
SchrijverID Foreign key
Als je nu een boek heb dan komt hier een record met een ID voor een Boek en een schrijver.
Als een Boek meerdere schrijvers geeft dan wordt de zelfde BoekID zo vaak opgegevens als er schrijvers zijn.
Als een schrijver meerdere boeken heeft geschreven dan wordt de schrijverID voor elk geschreven boek op gegeven.
Romke
Hallo Romke,
Het kwam inderdaad door dat ik niet de ID nummers opsloeg, maar de tekstvelden.
Bedankt.
Ldk
Het kwam inderdaad door dat ik niet de ID nummers opsloeg, maar de tekstvelden.
Bedankt.
Ldk