Ik val nog een beetje over je opmerking Houtje touwtje. Gezien het feit dat je waarschijnlijk de gegevens volkomen laat samen vallen met de opmaak wordt het houtje touwtje maar als je zou kiezen dat de gegevens losstaan van de opmaak kun je afzonderlijk aandacht besteden aan de gegevens en de opmaak. Dat is het splitsen van de gegevens. Hiervoor heb je niet veel kennis nodig.
Basis Kennis
Ik denk dat wanneer mensen leren wat de vele basis mogelijkheden zijn van een Office programma dat er dan best veel te doen is met zulke programma's zonder moeilijk instructies. Het is natuurlijk zo dat er verschillende functies geleerd moeten worden. Het is niet zo dat mensen zelf functies moeten schrijven die gauw 200 of 300 tekens bevatten. Wel is het zo dat de basis functies zoals samenvoegen van tekst en getallen gemakkelijk toegepast moeten kunnen worden. Ook is andere kennis nodig die omgang met gegevens gemakkelijker maken. Dus niet zelf ontwikkelen. Villeroy schreef onlangs op het Engelse forum het heel mooi: Gebruikers werken met veel moeite om alle tools heen die een Office programma gemakkelijk maken(vrij vertaald)
Ik heb de link en het citaat en vertaald door google toegevoegd
Sometimes it is too hard to understand what people are trying to do because they work so stubbornly around the tools instead of using them.
Mass formatting pasted content (View topic) • Apache OpenOffice Community ForumSoms is het te moeilijk om te begrijpen wat mensen proberen te doen omdat ze zo koppig rond de tools werken in plaats van ze te gebruiken.