Als ik een spreadsheet open, krijg ik een standaard leeg blad met heel kleine cellen qua hoogte en breedte.
Weet iemand hoe ik dat terug kan zetten naar een normaal leeg werkblad?
Mij lukt het namelijk niet.
U kunt een sjabloon definiëren voor elke OpenOffice-module. Het volgende beschrijft hoe u te werk gaat voor tekstdocumenten.
1. Sla het document nu op door Bestand - Sjablonen - Opslaan te kiezen en sla het document op, bijvoorbeeld in de categorie Mijn sjablonen.
2. Kies Bestand - Sjablonen - Beheren.
3. Dubbelklik op Mijn sjablonen in de lijst aan de linkerkant. U ziet nu de gebruikergedefinieerde sjablonen in de gebruikersmap die gespecificeerd is onder Extra - Opties - OpenOffice - Paden. Selecteer de sjabloon die u zojuist hebt opgeslagen en open het contextmenu of open het submenu van de knop Opdrachten.
4. Kies Als standaardsjabloon instellen. Dat is alles wat u hoeft te doen. De volgende keer dat u een nieuw tekstdocument opent, zal het nieuwe document overeenkomen met de sjabloon dat u hebt geselecteerd.
Standaardsjabloon herstellen
Teneinde de gewijzigde tekstsjabloon naar de originele standaardsjabloon te herstellen, gaat u als volgt te werk:
1. Kies Bestand - Sjablonen - Beheren.
2. Open het contextmenu en kies Standaardsjabloon herstellen. Selecteer in het submenu het documenttype waarvan u de standaardinstelling wilt terugzetten. Daarna, als u een leeg tekstdocument opent, zal het weer overeenkomen met de OpenOffice-standaardsjabloon voor dit documenttype
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast