NL spelling controle

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
novaxprs

NL spelling controle

Bericht door novaxprs »

Hallo,
Ik krijg de Nederlandse spelling controle niet aan de praat. Taal pakket is geïnstalleerd en op de onderste balk van het document staat Nederlands (NL). Van het veranderen van het gebruikersprofiel snap ik niks, ik heb daar een veel uitgebreidere uitleg voor nodig...
OOo 4.1.2 Windows 10
RPG

Re: NL spelling controle

Bericht door RPG »

Hallo

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Zoals ik al zei, van de uitleg hoe mijn profiel te veranderen snap ik niks. Ik ben echt een totale digibeet...
OOo 4.1.2 Windows 10
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe mijn gebruikers profiel te vernieuwen?
Apache OpenOffice: \Users\NOVAXPRS\AppData\Roaming\OpenOffice\4\user
Apache OpenOffice: \Users\NOVAXPRS\AppData\Roaming\OpenOffice\4.1.2\user
openen een webpagina in bing
\Users\NOVAXPRS\AppData\Roaming\OpenOffice\4.1.2\user
\Users\NOVAXPRS\AppData\Roaming\OpenOffice\4\user
\Gebruikers\NOVAXPRS\AppData\Roaming\OpenOffice\4.1.2\gebruiker
\Gebruikers\NOVAXPRS\AppData\Roaming\OpenOffice\4\gebruiker
Geven de melding dat gebruiker niet te vinden is

Ik heb geen idee waarmee ik bezig ben....
OOo 4.1.2 Windows 10
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Heb je al wel op de links geklikt?

Romke
RPG

Bericht door RPG »

Hallo
novaxprs schreef:Ik heb geen idee waarmee ik bezig ben....
Als dat waar is en dat geloof wel dan kunnen we je ook weinig uitleggen want dat zal niet begrepen worden. Ik vrees dat er dan niets anders op zit om hulp te zoeken in de echte wereld. Als je toont dat je wat kunt begrijpen dan is enige hulp op zijn plaats.

Romke
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Dag Romke

Ik waardeer je inzet maar lees alsjeblieft mijn post's eerst goed door voordat je reageert.
OOo 4.1.2 Windows 10
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

De beschrijving daar is een gedetailleerde omschrijving waar ik niets aan toe kan voegen. Als er enige onduidelijk is of een vraag dan kan dat toegevoegd worden omdat je niets opschrijft heb ik aan genomen dat je het ook niet gelezen hebt. Blijkbaar heb je het gelezen, dan is het nuttig om duidelijk te maken wat onduidelijk is. Als alles onduidelijk is dan lijkt een goed studie boek mij op zijn plaats. Ik heb zelf nog niet uitgebreid bij Windows 10 gekeken feitelijk houdt mijn kennis op bij Windows XP.

Romke
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Dag Romke,

Wat ik heb gedaan met de informatie over het vernieuwen van een gebruikers account staat in mijn derde post met de vraag wat ik fout heb gedaan. Leek me duidelijk genoeg. Nu via nieuw onderwerp "gebruikers account verniewen voor nitwitz"(vergeef me de spelfout, ik ben dyslectisch) antwoord gekregen op mijn vraag en begrepen dat het niet gebruikelijk is het zoekvak te gebruiken, wat ik dus wel heb gedaan. Ik vermoed dat daar de communicatie stoornis aan te danken was...
Mijn account heb ik inmiddels vernieuwd maar spellingscontrole werkt nog steeds niet. Is het een idee om een oudere versie van OOo te installeren?
OOo 4.1.2 Windows 10
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik vrees dat het vernieuwen van het gebruikers profiel nog niet goed is gegaan. Wanneer bij het opnieuw opstarten van OpenOffice naar de naam is gevraagd dan mag aangenomen worden dat het wel goed gegaan is.
Het lijkt mij dat de tekst controle moet werken na een succesvol verlopen vernieuwing van het gebruikersprofiel.

Wat is de standaard taal van de gebruikte OpenOffice installatie. Is het standaard Nederlands?

Meestal werkt het volgende ook
menu --> Extra --> Taal --> Voor alle tekst --> Nederlands
menu --> Extra --> Taal --> Voor alinea --> Nederlands
menu --> Extra --> Taal --> Voor selectie --> Nederlands

Romke
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Bij opnieuw starten is mij naar mijn naam gevraagd.
Mijn Writer documenten eindigen nu op .odt.
Voor selectie, voor alinea en voor alle tekst staan op Nederlands (NL).
Onder aan Writer documenten, nieuw en oud, staat Nederlands (NL).
Het enige dat ik weet is dat ik sinds de installatie Bullgard Internet security allemaal problemen heb zoals veilige pagina's waar ik niet meer op kan en Malwarebytes die geen verbinding kan maken voor updates terwijl dit programma bij de firewall instellingen word toegestaan enz. Maar of het daar mee te maken heeft...
OOo 4.1.2 Windows 10
floris v

Bericht door floris v »

Maak eens een voorbeeldbestand en plaats dat hier als bijlage bij een bericht (bijlage toevoegen gaat onderaan het bewerkscherm voor berichten).
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Bij deze, ik ga ook nog even de tutorial doornemen. Daar kom ik morgen op terug.
Bijlagen
Nieuw - OpenDocument-tekst.odt
(8.9 KiB) 230 keer gedownload
OOo 4.1.2 Windows 10
floris v

Bericht door floris v »

Daar kunnen we iets mee. Het woord "egt" wordt goedgekeurd (vervoeging van van het ww "eggen", moest ik wel opzoeken, de andere fout gespelde woorden worden keurig gemarkeerd. Dus, er zit iets niet goed bij jou.
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Hoe kan de taal op geen staan als ik kijk bij de stijlen? Het lijkt mij dat er dan iets niet goed moet zijn maar wat is onduidelijk.

Romke
floris v

Bericht door floris v »

Goede, had ik niet gezien, en toch onderlijnt hij de fout gespelde woorden. Wacht - direct formatting. Als ik Text body instel, verdwijnen de golflijntjes.
RPG

Bericht door RPG »

Hallo
novaxprs schreef:Taal pakket is geïnstalleerd
Dit staat in het eerste bericht. Kan dat betekenen dat het taalpakket apart is geïnstalleerd? Zou het een oplossing zijn om gelijk versie 4.1.3 te installeren?

Romke
floris v

Bericht door floris v »

@novaxprs: druk in AOO op F11, dan opent er een venster met opmaakprofielen. Rechtsklik op Standaard, kies Aanpassen (of zoiets, ik heb de Engelse interface op staan), klik op Font in de tabs bovenaan, kies dan in de keuzelijst Taal voor Nederlands (Nederland). Laat weten wat er dan gebeurt.
novaxprs

Bericht door novaxprs »

@Floris: Maakt geen verschil... (NL=f11\standaard\wijzigen\lettertype)
Ik ga de 4.1.3 versie waar Romke het over had installeren.

tot zo
OOo 4.1.2 Windows 10
novaxprs

Bericht door novaxprs »

O ja, "[Probleemoplossing] spellingscontrole" ook doorlopen maar zonder resultaat.
OOo 4.1.2 Windows 10
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Op de download pagina van AOO staat de taal selectie standaard op Duits (Deutsch)(Ik ben in Nederland en gebruik een Nederlandstalig besturingssysteem). Met de taal selectie (op de site, voorafgaand aan download) op Nederlands (dutch) krijg ik Noors (Bokmal), met de taal selectie op Noors (Bokmal) (direct boven Nederlands) krijg ik kuri jdiegiste (?) met een streepje boven de u, met de taal selectie op Pools (Polski)(direct beneden Nederlands) krijg ik chcesz zainstalowak...

Ik ga nu OOo 4.1.1 proberen
Laatst gewijzigd door novaxprs op za okt 15, 2016 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
OOo 4.1.2 Windows 10
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Zelfde probleem als bij 4.1.3 (Nederlands wordt Noors). Over paar dagen nog maar een keer proberen.
OOo 4.1.2 Windows 10
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik krijg langzamerhand het idee dat het probleem niet ligt bij OOo maar ergens op jouw computer. Daarmee wordt het ook een probleem voor een ander forum. Nu is de vraag zit het probleem in de browser of in Windows 10. Als de standaard browser van Microsoft gebruikt wordt dan is een windows forum misschien wel de beste keuze. Ik weet niet of Floris v misschien nog een poging wil ondernemen.

Meer algemeen.
Wanneer ik een wat onduidelijk probleem moet oplossen bij een computer dan begin ik eerst meestal met de computer gewoon proberen sneller te krijgen. Dit doe ik door het opruimen van allerlei overbodige dingen dat kan zo een uur duren. De computer wordt dan ook vaak opnieuw op gestart. Als ik tevreden ben over deze taak dan is het onduidelijk probleem vaak ook opgelost. Dat betekent niet dat ik weet wat de oorzaak was. Ik denk dat het vinden van de echte oorzaak ook niet belangrijk is, tenminste niet voor mij. Ik kan bedenken dat het soms wel belangrijk is.

Ik hoop dat je wat hebt aan het bovenstaande?

Romke
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Dag Romke,

Het besturingssysteem (win 10) heb ik nog geen twee weken geleden schoon geïnstalleerd en nog diezelfde dag AOO er op gezet. Firefox Browser heb ik er afgelopen woensdag op gezet. Ik denk het het probleem met het downloaden van de taalpakketten van vandaag aan de site van AOO zelf ligt. Is dat voor jouw te testen?
OOo 4.1.2 Windows 10
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Wanneer je download bij Sourceforge dan moet je nergens op klikken. Gewoon wachten tot de download begint.

Aangezien ik heel veel geblokkeerd heb moet ik wel op "direct link" klikken. Dat staat vrij boven in het scherm op een zwart vlak.

Dit is een download link
Apache_OpenOffice_4.1.3_Win_x86_install_nl.exe

Dit wijst naar een directory
http://archive.apache.org/dist/openoffi ... naries/nl/

Romke
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Wanneer je een bestand heb gedownload moet er in de naam van dat bestand NL staan. Dat duidt er op dat het Nederlands is.

Wanneer dat goed gegaan is dan het bestand installeren. Wanneer je het Nederlandse bestand geïnstalleerd hebt dan is het misschien goed voor de zekerheid om het gebruikers profiel opnieuw te vernieuwen.

Bij mij werkt het downloaden goed maar ik let alleen op de naam.

Romke
novaxprs

Bericht door novaxprs »

@Romke: Downloaden is niet nieuw voor mij, daar gaat ook niets mis. AOO download ik van de eigen site https://www.openoffice.org/nl/. Eenmaal daar een keuze gemaakt kom je automatisch op sourceforge (https://sourceforge.net/projects/openof ... e/download) en begint na een paar seconden de download. De taalpakketten corresponderen niet met met de opgegeven taal op openoffice.org. Dat Ligt niet aan mij of mijn computer maar aan de site, dat is dus verder geen onderwerp voor deze topic. Dat probleem had ik overigens niet twee weken terug met het downloaden van 4.1.2 dus daar zijn de spellingscontrole problemen niet mee verklaard.
Ik ga nu jouw tweede link proberen (Ik heb een 64-bit's besturingssysteem)
OOo 4.1.2 Windows 10
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Voor zover ik weet is er geen 64 bits versie van OOo voor Windows.
Ik krijg deze link
Download Apache OpenOffice from SourceForge.net

Bij jouw staat er NB in in plaats van NL.

Ik weet niet waar het aan ligt maar naar mijn mening is er iets niet goed op jouw computer.

Romke
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

De fout die mogelijk op jouw computer zit hoeft niet ernstig te zijn en kan mogelijk in Firefox zitten. Ik ben niet een grote deskundige maar mogelijk geeft Firefox door welk systeem je hebt en daar kan mogelijk een verkeerde taal in staan. Ik ben nog aan het zoeken waar ik dat kan vinden in Firefox.

Romke
novaxprs

Bericht door novaxprs »

Jouw laatste link brengt mijn naar de zelfde pagina als openoffice.org. De gedownloade exe via jouw link zegt, anders dan via openoffice.org, Nederlands te zijn. Het laatste probleem, dat van de spraakverwarring, is echt een probleem van openoffice.org (https://www.openoffice.org/nl/) niet van mijn PC of browser.
OOo 4.1.2 Windows 10
Plaats reactie