Ik heb een nieuwe laptop, windows 10. Ik probeer OO te downloaden. Het setup bestand stelt geen probleem. Het uitpakken in map 'programma's' daarentegen lukt niet. Foutmelding: geen doelmap OpenOffice gevonden. Natuurlijk niet, daarom wil ik juist OO installeren omdat die er nog niet is. Hoe los ik dat op ?
met dank, PL
downloaden
downloaden
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10
Re: downloaden
Allereerst welkom op het forum.
Ik heb geen ervaring met Windows 10, maar zal uitleggen hoe het op Vista gebeurt. Daar start ik het setup-programma, dat wil dan bestanden uitpakken naar een (tijdelijke - na afloop van de installatie kun je die map met alles erin gerust verwijderen) map, standaard is dat het bureaublad, maar ergens anders, in [gebruikersnaam]\downloads, kan ook. Je moet in elk geval een bestaande map opgeven. Daarna gaat het dan op de gebruikelijke wijze.
Kun je aangeven waar het precies mis gaat? Dat helpt ons dan met preciezer vast te stellen wat er mis is.
Ik heb geen ervaring met Windows 10, maar zal uitleggen hoe het op Vista gebeurt. Daar start ik het setup-programma, dat wil dan bestanden uitpakken naar een (tijdelijke - na afloop van de installatie kun je die map met alles erin gerust verwijderen) map, standaard is dat het bureaublad, maar ergens anders, in [gebruikersnaam]\downloads, kan ook. Je moet in elk geval een bestaande map opgeven. Daarna gaat het dan op de gebruikelijke wijze.
Kun je aangeven waar het precies mis gaat? Dat helpt ons dan met preciezer vast te stellen wat er mis is.
Re: downloaden
Danke, het moet iets te maken hebben met rechten maar dat lijkt heel ingewikkeld bij W 10. Mijn vorige laptop is ook vista, en daar heb ik nooit problemen gehad met de installatie. Uiteindelijk ben ik erin geslaagd, na vele uren zoeken, om de versie (4.1.1) van mijn vista over te brengen naar mijn nieuwe laptop, maar updaten naar 4.1.2 lukt nog niet, nochtans denk ik aan alle administrator rechten voldaan te hebben. In elk geval zou ik aan niemand een windows 10 aanraden, nog liever mijn oude vista, maar ja, dat zullen ze eerlang niet meer ondersteunen, en mijn laptop was al meer dan 8 jr, vandaar mijn keuze voor een nieuwe waarop w 10 voorgeïnstalleerd is.
groetjes, pol
groetjes, pol
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10