Kleur achtergrond
Kleur achtergrond
Hallo, ik ben nieuw hier. Het is voor mijn ogen het prettigst om te typen in een document dat bestaat uit witte letters op een donkerblauwe achtergrond. Nu kan ik wel voor elk document apart een blauwe achtergrond instellen, maar ik zou graag willen dat Open Office elk nieuw en oud document automatisch met een blauwe achtergrond opent. Hoe kan dit standaard instellen? Alvast bedankt.
open office 4.1.1 windows 8
Re: Kleur achtergrond
Hallo
Maak eerst een leeg document met de gewenste instellingen. Sla dit op als sjabloon. Het is ook mogelijk dat dit als standaard sjabloon gebruikt wordt.
Open een writer document.
Druk op F1 om de help file te openen voor writer.
Klik op het woord index. Nu is er de mogelijk heid om te zoeken naar bepaalde woorden: type daar: sjablonen;standaardsjablonen
Daar wordt het een en ander beschreven.
Ik weet niet of het mogelijk is om oude documenten te openen met een andere kleur. Je zou kunnen kijken of het toepassen van een ander sjabloon werkt.
Een andere mogelijkheid zit onder opties
menu --> Extra --> Opties
In de popup
OpenOffice uit breiden door op het driehoekje te klikken.
Ga naar vormgeving
Je kunt daar mogelijk ook een eigen kleurschema maken wat voor veel documenten werkt. Mogelijk werkt het zoals je graag wilt.
Romke
Maak eerst een leeg document met de gewenste instellingen. Sla dit op als sjabloon. Het is ook mogelijk dat dit als standaard sjabloon gebruikt wordt.
Open een writer document.
Druk op F1 om de help file te openen voor writer.
Klik op het woord index. Nu is er de mogelijk heid om te zoeken naar bepaalde woorden: type daar: sjablonen;standaardsjablonen
Daar wordt het een en ander beschreven.
Ik weet niet of het mogelijk is om oude documenten te openen met een andere kleur. Je zou kunnen kijken of het toepassen van een ander sjabloon werkt.
Een andere mogelijkheid zit onder opties
menu --> Extra --> Opties
In de popup
OpenOffice uit breiden door op het driehoekje te klikken.
Ga naar vormgeving
Je kunt daar mogelijk ook een eigen kleurschema maken wat voor veel documenten werkt. Mogelijk werkt het zoals je graag wilt.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Re: Kleur achtergrond
Dank je wel voor je reactie, ik ga het proberen!
Laatst gewijzigd door Lina op wo mar 16, 2016 10:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
open office 4.1.1 windows 8