Dag allemaal,
Jaren geleden gebruikte ik Openoffice.org. Vaag herinner ik me dat het noodzakelijk was, alvorens de applicatie te installeren, dit vooraf te laten gaan door de installatie van het gewenste taalpakket, anders functioneerde Openoffice.org uitsluitend in de basistaal Engels.
Nu ga ik ApacheOpenOffice gebruiken en vraag mij af of dat inderdaad zo was, en zo ja, of deze handelwijze nog steeds van belang is.
Dank voor reacties!
Installatievolgorde van applicatie en taalpakket
Installatievolgorde van applicatie en taalpakket
OpenOffice 4.1.2 onder Windows 8.1
Re: Installatievolgorde van applicatie en taalpakket
Hallo
Volgens mij kun je alles wat betreft de taal later installeren. Ik denk dat het zelfs niet eerder kan. Voor uitleg over het installeren van de spellings controle kijk hier..
De language tool is alleen nodig als je het wilt en is een groot pakket. De taalmodule van OpenTaal is wel aan te bevelen.
Romke
Volgens mij kun je alles wat betreft de taal later installeren. Ik denk dat het zelfs niet eerder kan. Voor uitleg over het installeren van de spellings controle kijk hier..
De language tool is alleen nodig als je het wilt en is een groot pakket. De taalmodule van OpenTaal is wel aan te bevelen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Dank voor de informatie.
Ik ben niet zo vaardig in het zoeken, excuses. Meteen de eerste link uitgeprobeerd in de post waarnaar je verwijst en die mijn vermoeden ook zou bevestigen echter deze link werkt niet meer
Ik ga alles op hoop van zegen installeren en laat hier horen wat de uitkomst is.
Ik ben niet zo vaardig in het zoeken, excuses. Meteen de eerste link uitgeprobeerd in de post waarnaar je verwijst en die mijn vermoeden ook zou bevestigen echter deze link werkt niet meer

Ik ga alles op hoop van zegen installeren en laat hier horen wat de uitkomst is.
OpenOffice 4.1.2 onder Windows 8.1
Hallo
Romke
Ik denk dat dit het beste is voor het installeren van OpenOffice. Als je niet echt computer vaardig bent is het zoeken van een kennis die af en toe wat helpt aan te raden. Het installeren van nieuwe software levert vaak de meeste risico's op. Er zit naast het gewenste ook rommel bij. Dat moet allemaal uit geklikt worden.Lineaal schreef:Ik ga alles op hoop van zegen installeren
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6