Ik heb een brochure gemaakt van ongeveer 240 blz en bijna alles staat zoals ik wil, behalve de koptekst. Ik zou een volle lijn willen en de vermelding van het hoofdstuk waarin men zit.
Ik heb al invoegen geprobeerd met de standaardinstellingen. Moet ik een stijl gebruiken maar hoe krijg ik dan een variabele in de koptekst. Ik heb slechts de basisbegrippen van tekstverwerking dus ik zet wat in de knoei.
Koptekst in een brochure
-
Roger in Spain
Koptekst in een brochure
Vista / en OpenOffice 4.0.1
Re: Koptekst in een brochure
Hallo
[Tutorial] Pagina-opmaakprofielen geeft die informatie die nodig is om te werken met pagina opmaak. Na dat de koplijn is ingesteld moet met behulp van
menu --> Invoegen --> Velden --> ????
datgene ingevoegd worden wat gewenst is.
Menu --> Invoegen --> Velden --> Overige is voor het invoegen van wat meer onbekendere delen zoals hoofdstuk.
Als je weinig ervaring hebt met opmaak en stijlen(F11) dat kan direct opmaak soms in de weg zitten. Selecteer probleem delen en pas dan toe:
menu --> Opmaak --> Standdaardopmaak ( ctrl-m).
Feitelijk is het niet zo moeilijk maar het vinden van de goede knoppen is het grootste probleem.
Romke
[Tutorial] Pagina-opmaakprofielen geeft die informatie die nodig is om te werken met pagina opmaak. Na dat de koplijn is ingesteld moet met behulp van
menu --> Invoegen --> Velden --> ????
datgene ingevoegd worden wat gewenst is.
Menu --> Invoegen --> Velden --> Overige is voor het invoegen van wat meer onbekendere delen zoals hoofdstuk.
Als je weinig ervaring hebt met opmaak en stijlen(F11) dat kan direct opmaak soms in de weg zitten. Selecteer probleem delen en pas dan toe:
menu --> Opmaak --> Standdaardopmaak ( ctrl-m).
Feitelijk is het niet zo moeilijk maar het vinden van de goede knoppen is het grootste probleem.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Re: Koptekst in een brochure
Dat kun je dus inderdaad doen met de opmaak van de koptekst (Opmaak > Pagina > Koptekst .. Meer) maar ook met het alineaopmaakprofiel Koptekst.Roger in Spain schreef:Ik heb een brochure gemaakt van ongeveer 240 blz en bijna alles staat zoals ik wil, behalve de koptekst. Ik zou een volle lijn willen en ...
Dat kan door Invoegen > Velden > Overig ... Document ... Type: Hoofdstuk en in de laatste kolom ook HoofdstukRoger in Spain schreef:.. en de vermelding van het hoofdstuk waarin men zit.
vr groet
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl