oo loopt vast bij opslaan van een document

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Bollie

oo loopt vast bij opslaan van een document

Bericht door Bollie »

ik werk met 00 4.1.1 en win 8.1
als ik in writer een document maak en klik op opslaan als verschijnt het gebruikelijke venster, maar als ik dan probeer een naam te geven lukt het niet en komt bovenin het scherm, opslaan reageert niet, te staan
het scherm wordt anders van kleur en loopt vast. als ik het scherm uitklik komt er een waarschuwing: het programma reageert niet, wilt u wachten tot oo reageert of wilt u toch sluiten. als je op wachten klikt duurt het eeuwen en verandert er niets, als je sluit komt er een balk die een tijdje loopt en sluit het scherm. later komt de melding dat er een rapport wordt gemaakt. ik heb net geupdated naar 4.1.1. maar dat heeft niet geholpen. opslaan gaat ook niet met de andere onderdelen meer.
office 4.1.1. op windows 8.1
RPG

Re: oo loopt vast bij opslaan van een document

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat er niet zo snel een oplossing is. Ik merk zelf ook dat het de laatste tijd vaker vastloopt bij een nieuwe versie. Als je het belangrijk vind dat OOo niet vastloopt dan is het terugvallen op een oude versie misschien aan te raden. Welke oude versie is misschien verschillend per persoon.

Opslaan.
Het is aan te raden om bestanden op te slaan met eigen extensies en niet met extensie zoals doc of docx.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Voor het terug gaan naar een oude versie is het vernieuwen van het gebruikersprofiel wel aan te raden.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Bollie

Bericht door Bollie »

ik gebruik OO al 10 jr en heb nooit problemen gehad. dit gebeurt pas 3 dagen, eerst met de vorige versie en na update bleef het. dus terug naar een oude versie zal niets oplossen. Het gebruikersprofiel veranderen zegt me niets. wat is dat? moet je dat maken? staat me niets van bij. Opslaan doe ik meestal in .doc om de doodeenvoudige reden dat de meeste van de mensen die ik bestanden mail het anders niet kunnen lezen. overigens staat na" opslaan als" in het venster onderin wel zoals normaal .odt.tekstdocument. daarboven staat in het veld: geen titel 1, dat is ook normaal, maar zodra je probeert die titel in te vullen gaat ie op tilt
office 4.1.1. op windows 8.1
RPG

Bericht door RPG »

Hallo
ik gebruik OO al 10 jr en heb nooit problemen gehad. dit gebeurt pas 3 dagen, eerst met de vorige versie en na update bleef het. dus terug naar een oude versie zal niets oplossen.
Het zou best kunnen dat er een ander probleem speelt dan bij anderen op het Engelse forum. De vraag is dan wat is er in de afgelopen drie dagen veranderd op de computer?

Op het Engelse forum heeft Villeroy eenmaal het advies gegeven, voor windows 8 gebruikers, om over te stappen naar LibreOffice. Villeroy geldt als hoogst deskundig en is feitelijk niet een voorstander van LibreOffice. Ik heb zelf nog geen enkele ervaring met Windows 8.1 dus ik weet ook niet iets over mogelijke problemen.
Het gebruikersprofiel veranderen zegt me niets. wat is dat? moet je dat maken? staat me niets van bij.
Dat staat beschreven in de link. Als je de map hernoemt dat wordt er automatisch een nieuw aangemaakt.

Opslaan kun je beter doen in een odf formaat. Als je het aan anderen moet sturen dan is een PDF formaat aangewezen. Als anderen het document moeten bewerken stuur het dan als email gelijk uit het menu als doc. Er moet dan wel een email programma actief zijn en ook verbonden zijn met OOo.

https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... 14#p333014
Deze link kan mogelijk iets duidelijk maken over hoe te handelen als je bestanden naar anderen moet sturen.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Plaats reactie