bestand "opslaan als..." blijft zoeken naar netwerk share

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
gijsbert123

bestand "opslaan als..." blijft zoeken naar netwerk share

Bericht door gijsbert123 »

Beste lezer,

Kies ik in voor bestand --> opslaan als... dan blijft OpenOffice om de een of andere reden als eerste kijken naar een netwerk share die al geruime tijd niet meer bestaat. Dus het eindigt in een zandloper en duurt ongeveerd 30 seconden. Vervolgens komt de melding dat OpenOffice de gedeelde map niet kan vinden. Dit ritueel herhaalt zich vervolgens nog een keer. Pas daarna kan ik zelf kiezen om het bestand in een bepaalde directory op te slaan.

Weet iemand of dit ergens in een cache-folder verborgen zit?

Met vriendelijke groet,

Gijsbert
OpenOffice 4.1.1 op MacOS 10.9.5
RPG

Re: bestand "opslaan als..." blijft zoeken naar netwerk shar

Bericht door RPG »

Hallo

Het zou kunnen zijn dat in het gebruikers profiel nog de padnaam staat voor netwerk share. Je kunt de padnamen zelf veranderen of het complete gebruikers profiel. Hoe aan te geven speciaal voor Mac is een beetje moeilijk ik hoop dat je dat zelf weet.

Op het Engelse forum vond ik dit.
https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... re#p309551

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
gijsbert123

Re: bestand "opslaan als..." blijft zoeken naar netwerk shar

Bericht door gijsbert123 »

Hoi Romke,

Ik heb mijn user-profile verplaatst van user naar user.old waardoor er een nieuw profiel wordt aangemaakt. Het probleem lijkt opgelost. Zo niet, dan ga ik er dieper op in!

Gijsbert
OpenOffice 4.1.1 op MacOS 10.9.5
Plaats reactie