makro - zapisywanie PDF z pobraną nazwą

Dyskusje dotyczące tworzenia makropoleceń, pisania skryptów oraz programowania przy użyciu UNO
Ronin12
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 18, 2022 11:13 pm

makro - zapisywanie PDF z pobraną nazwą

Post autor: Ronin12 »

Witam. Chciałbym prosić o wsparcie, niestety nie znam się na makrach, staram się jak mogę wyszukiwać rozwiązań, ale tutaj utknąłem.
Chciałbym aby z danego arkusza, z danego przedziału komórek zapisało PDF i pobrało nazwę tego pliku z innego miejsca w tym pliku.

Co do zapisania pliku i nazwania jego odpowiednio, to znalazłem makro i super działa(tylko, że zapisuje w formacie ods), wrzuciłem jako załącznik w notatniku (nie wiem, jak tak ładnie w ten temat wkleić cały kod), ale co do zapisywania w PDF i to jeszcze z danego arkusza i z określonego przedziału komórek(np od A1 do M30) to jest taka ilość kodów, że nie wiem który odpowiednio działa i jak to wszystko "spiąć" ale dały jedno dobrze funkcjonujące makro.
Wszystkie możliwe wersje jakie znalazłem, zapisywania w PDF wrzuciłem w drugim pliku notatnika.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc .
Załączniki
NOTATKI MAKRO DO PDF.txt
(10.74 KiB) Pobrany 69 razy
zapisywanie pliku.txt
(1.34 KiB) Pobrany 70 razy
Openoffice 4.1.13 na Windows 10
Awatar użytkownika
Rafkus
Posty: 516
Rejestracja: czw kwie 12, 2018 10:26 pm

Re: makro - zapisywanie PDF z pobraną nazwą

Post autor: Rafkus »

Przeglądając kiedyś forum francuskie, natknąłem się na ciekawe rozszerzenie ExportFeuillesVersPDF, które dostosowałem dla siebie. Pozwala ono na:
  • Eksport danych z wszystkich arkuszy lub wybranych/wybranego arkusza do pliku(-ów) PDF
  • Można eksportować cały arkusz lub tylko zdefiniowany wcześniej obszar wydruku (menu Format --> Zakresy wydruku -->)
  • Wyniki mogą być zapisane w jednym pliku lub w kilku osobnych.