Czcionki niezbyt wyraźne Writer

Użytkowanie edytora dokumentów
Dorota
Posty: 2
Rejestracja: pt lut 26, 2021 1:07 pm

Czcionki niezbyt wyraźne Writer

Post autor: Dorota »

Miałam do tej pory Windows10S, ściągnęłam właśnie OpenOffice 4.1.9. i czcionki we Writer są niewyraźne, zarówno mój tekst, jak i widoczne w pasku zadań litery i cyfry. W edytowanych na Windows10 dokumentach są normalne, ostre. Poza tym wszędzie z czcionkami jest ok. Rozdzielczość mam ustawioną na maksymalną 1920x1080 i żadna zmiana nie daje nic dobrego. Nie znam się za bardzo, komputera używam jak babcia maszyny do pisania, nawet nie mogę pokazać pritscreena, bo nie umiem go zmniejszyć poniżej 128 KB. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc? czy coś trzeba dodatkowo ściągnąć? Widziałam parę podobnym wpisów, ale rozwiązania dla mnie nie.
Apache OpenOffice 4.1.9 released i Windows 10S
Awatar użytkownika
Jermor
Posty: 2251
Rejestracja: sob paź 12, 2013 11:09 am
Kontakt:

Re: Czcionki niezbyt wyraźne Writer

Post autor: Jermor »

Dorota pisze:Miałam do tej pory Windows10S
Czyli teraz pracujesz na normalnym Windows?
W Windows 10 masz zainstalowaną aplikację "Wycinek i szkic". Wywołujesz ją: LOGO WINDOWS+SHIFT+S. Po uruchomieniu programu zaznaczasz potrzebny fragment ekranu i zapisujesz jako plik.
AOO 4.1.15, LO 7.5.9 (x64) na Windows 10 64bit
Ważne!
Jeśli twój problem został rozwiązany, wróć do swojego pierwszego postu, przejdź do edycji i dopisz [SOLVED] w temacie.
Inni, którzy mają podobny problem, będą wiedzieli, że istnieje jego rozwiązanie.
Awatar użytkownika
Astur
Posty: 653
Rejestracja: wt lip 13, 2010 9:11 am

Re: Czcionki niezbyt wyraźne Writer

Post autor: Astur »

  • Najpierw o czcionkach:
    Otwórz Narzędzia => Opcje => LibreOffice => Widok i poeksperymentuj z ustawieniami zaznaczonymi ramką na poniższym zrzucie:
    Obrazek
    .
  • Teraz o wykonywaniu zrzutów ekranowych:
    Używanie „Wycinek i szkic” jest dobrze opisane w pomocy udostępnianej przez Microsoft: