Uzupełnianie wyrazów i sprawdzanie pisowni - Nie działa

Użytkowanie edytora dokumentów
Majkelka
Posty: 1
Rejestracja: ndz sty 28, 2018 1:50 pm

Uzupełnianie wyrazów i sprawdzanie pisowni - Nie działa

Post autor: Majkelka »

Dzień dobry :)

Zainstalowałam na Windows 7 LO 4.1.5.

Jak w temacie, nie działa uzupełnianie wyrazów i sprawdzanie pisowni. Słownik jest zainstalowany, wydaje mi się, że wszystko w opcjach zaznaczyłam dobrze.

Co mogę zrobić? Jak naprawić?

Proszę o pomoc.

Ps. Nie znam się na komputerach, więc proszę o tłumaczenie "łopatologicze" :D
OpenOffice 4.1.5. na Windows 7
Awatar użytkownika
Jermor
Posty: 2257
Rejestracja: sob paź 12, 2013 11:09 am
Kontakt:

Re: Uzupełnianie wyrazów i sprawdzanie pisowni - Nie działa

Post autor: Jermor »

Piszesz, że zainstalowałaś LO 4.1.5. LO to stosowany skrót określający LibreOffice, jednak podana przez ciebie wersja 4.1.5 sugeruje, że chodzi o Apache OpenOffice, bo to jest ostatnia wersja tego pakietu (w LO jest to już 5.3.7 albo 5.4).
Pakiety te po zainstalowaniu powinny od razu poprawnie obsługiwać język użytkownika. Nie trzeba niczego ustawiać. Ty jednak coś ustawiałaś, bo piszesz "... wydaje mi się, że w opcjach zaznaczyłam dobrze." a jeśli tak, to powinnaś napisać jakie ustawienia zmieniałaś.
Sprawdzanie nie działa, bo gdy naciśniesz F7 (albo "Narzędzia -> Pisownia i gramatyka...") nie pojawiają się błędy? Czy dlatego, że podczas pisania nie podkreśla błędnych słów?
Za sprawdzanie pisowni odpowiadają ustawienia w "Narzędzia -> Opcje... -> Ustawienia językowe -> Pisownia". Można także wyłączyć lub włączyć sprawdzanie klikając nazwę języka na dolnej belce programu albo wybierając polecenie "Narzędzia -> Język -> Dla zaznaczenia"
Za uzupełnianie słów podczas pisania, a właściwie za sugestie właściwych słów, odpowiada ustawienie w Autokorekcie. "Narzędzia -> Opcje autokorekty -> zakładka Uzupełnianie wyrazów".
AOO 4.1.15, LO 7.5.9 (x64) na Windows 10 64bit
Ważne!