Czy da się ustawić kolor zaznaczanego tekstu LibreOffice

Użytkowanie edytora dokumentów
namini
Posty: 151
Rejestracja: czw lut 16, 2012 10:50 pm

Czy da się ustawić kolor zaznaczanego tekstu LibreOffice

Post autor: namini »

Ustawiłem sobie taki kolor tła że gdy zaznaczam tekst to prawie nie widzę jaki obszar jest zaznaczony. Nie zalazłem opcji ustawiania koloru zaznaczonego tekstu ale wydaje mi się że opcja ta powinna istnieć. Bardzo proszę o proste wskazówki, bo nie znam się w temacie. Wielkie dzięki.
OpenOffice.org. 3.3.0. Apple - OS X
Awatar użytkownika
rilisory
Posty: 1
Rejestracja: pn lip 03, 2017 9:06 am
Lokalizacja: Słupsk

Re: Czy da się ustawić kolor zaznaczanego tekstu LibreOffice

Post autor: rilisory »

Hej! Wydaje mi się, że w tym programie nie ma opcji zmiany koloru zaznaczonego tekstu.
Procto Vitale - zwalcz hemoroidy już teraz!
namini
Posty: 151
Rejestracja: czw lut 16, 2012 10:50 pm

Re: Czy da się ustawić kolor zaznaczanego tekstu LibreOffice

Post autor: namini »

Dziękuję rilisory. No to jeszcze raz zmieniłem kolor tła :D
OpenOffice.org. 3.3.0. Apple - OS X
Jan_J
Posty: 4560
Rejestracja: pt maja 22, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy da się ustawić kolor zaznaczanego tekstu LibreOffice

Post autor: Jan_J »

W konfiguracji eksperta (Narzędzia→Opcje→LibreOffice→Zaawansowane→[Otwórz konfigurację eksperta]) masz co najmniej 2 wpisy pozwalające sterować wyglądem zaznaczenia:
Drawinglayer / TransparentSelection
Drawinglayer / TransparentSelectionPercent
Pierwsza z nich przełącza między przezroczystą nakładką a inwersją. Druga ustala stopień przezroczystości tejże nakładki.
Wydaje się, że nie ma dodatkowych opcji ustalających kolory zaznaczenia.
Ostatnio zmieniony ndz lip 09, 2017 11:37 pm przez Jan_J, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: korekta nazw wpisów konfiguracyjnych
JJ
LO (7.6|24.2) ∙ Python (3.12|3.10) ∙ Unicode 15 ∙ LᴬTEX 2ε ∙ XML ∙ Unix tools ∙ Linux (Rocky|CentOS)
namini
Posty: 151
Rejestracja: czw lut 16, 2012 10:50 pm