Język rosyjski (cyrylica) w LibreOffice - wersja polska

Użytkowanie edytora dokumentów
Dziadek663
Posty: 6
Rejestracja: ndz cze 25, 2017 12:46 pm

Język rosyjski (cyrylica) w LibreOffice - wersja polska

Post autor: Dziadek663 »

Witam
Jestem początkującym użytkownikiem LibreOffice na MAC OSX (w. polska). Zainstalowałem LO 5.3.4 w wersji polskiej. Okresowo potrzebuję przygotować dokumenty w j. rosyjskim (cyrylica) Wszelkie próby zmian języka i klawiatury na rosyjski nie dają rezultatu. Proszę o informację co powinienem zainstalować i gdzie to znaleźć.
Podobna próba na innym komputerze z Windows 10 też nie dała rezultatu. Może któraś starsza wersja LO to potrafi?
Pozdrawiam
Dziadek6630
LibreOffice 5.3.4; Windows 10; Mac OSX 10.12.1
Awatar użytkownika
Jermor
Posty: 2256
Rejestracja: sob paź 12, 2013 11:09 am
Kontakt:

Re: Język rosyjski (cyrylica) w LibreOffice - wersja polska

Post autor: Jermor »

Zmiany języka nie dokonuje się w LibreOffice ale w systemie operacyjnym. Należy w nim dodać nową klawiaturę dla wybranego języka, w tym wypadku rosyjską. Aby pisać w danym języku należy przełączać klawiaturę. Opisałem to tutaj https://yestok.pl/gen/y15.php
Oznacza to tyle, że z klawiatury będą wstawiane litery rosyjskie.
Jeżeli chcemy mieć w LibreOffice także rosyjski interfejs, musimy zainstalować ponownie oprogramowanie, tyle, że w odpowiednim miejscu okna instalatora należy wybrać opcję "Modyfikuj" a następnie dodać język i słowniki.
Dodanie słowników spowoduje sprawdzanie pisowni także w tym języku. Innymi słowy: interfejs może być po polsku, a tekst i sprawdzanie pisowni po rosyjsku.
Zmiany w języku interfejsu dokonuje się w opcjach "Narzędzia - Opcje - Ustawienia językowe - Języki - Interfejs użytkownika".
AOO 4.1.15, LO 7.5.9 (x64) na Windows 10 64bit
Ważne!
Jeśli twój problem został rozwiązany, wróć do swojego pierwszego postu, przejdź do edycji i dopisz [SOLVED] w temacie.
Inni, którzy mają podobny problem, będą wiedzieli, że istnieje jego rozwiązanie.
Dziadek663