marko drukujące w przycisku

Dyskusje dotyczące tworzenia makropoleceń, pisania skryptów oraz programowania przy użyciu UNO
bodzio89
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 29, 2017 9:18 am

marko drukujące w przycisku

Post autor: bodzio89 »

Witam,
problem mój polega na tym, że mam potrzebę wydrukowania pewnego zakresu z komórek z innego arkusza za pomocą przycisku. Rejestrowanie makra niestety kończy się na tym, że zaznacza zakres komórek w tym samym arkuszu i kończy się na oknie drukowania, gdzie jest do wyboru m.in. drukarka. Niestety jestem zielony jeśli chodzi o programowanie makr.

W załączniku wstawiłem wyczyszczony arkusz.

W arkuszu 1 w komórce I17 zamieściłem przycisk, który po kliknięciu miałby drukować zakres komórek z arkusza 2 - A2:B25;
w komórce I18 zamieściłem przycisk, który po kliknięciu miałby drukować zakres komórek z arkusza 2 - D2:E25;
... i tak dalej :)
Dobrze by było, żeby w makro była też wybrana drukarka - inna niż domyślna.
Załączniki
arkusz.ods
(43.39 KiB) Pobrany 184 razy
OpenOffice 4.1.5 na Windows 10
Jan_J
Posty: 4558
Rejestracja: pt maja 22, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: marko drukujące w przycisku

Post autor: Jan_J »

see Andrew Pitonyak, AndrewMacro (http://www.pitonyak.org/AndrewMacro.pdf) rozdz. 6.24, str. 183.
Nie ma tam nagrywania makr, tylko twardy kod.
JJ
LO (7.6|24.2) ∙ Python (3.12|3.10) ∙ Unicode 15 ∙ LᴬTEX 2ε ∙ XML ∙ Unix tools ∙ Linux (Rocky|CentOS)
bodzio89
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 29, 2017 9:18 am

Re: marko drukujące w przycisku

Post autor: bodzio89 »

Dzięki za wskazówkę, jednak jak już wspomniałem jestem kompletnie zielony w tym temacie, nigdy nie miałem potrzeby używania makr i nie miałem z nimi styczności. Mimo moich nieudolnych prób, nie potrafię zmodyfikować tego kodu pod moje potrzeby :(.
OpenOffice 4.1.5 na Windows 10
Jan_J
Posty: 4558
Rejestracja: pt maja 22, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: marko drukujące w przycisku

Post autor: Jan_J »