Zakodowany tekst

Nie wiesz, gdzie umieścić swój post? Pisz tutaj!
boleyn5
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 27, 2011 2:17 pm

Zakodowany tekst

Post autor: boleyn5 »

Witam,
mam na imię Anna. Jestem w trakcie pisania pracy biograficznej. Pisałam ją w Openofficie 3.3 po zakończeniu wszystko zapisałam ( w pośpiechu) i wyłączyłam komputer. Następnego dnia, kieyd otwozyłam plik zamiast treści ukazały się krzyżyki ---- > #############################już wszystko robiłam żeby odzyskać mój tekst, pisałam do kilku osób, ale nikt nie wiem, jak to naprawić. Nie znam się na tym, dlatego postanowiłam zostawić tutaj wiadomość. Może mi ktoś pomóc ??????????????????? byłabym wdzięczna.

Pozdrawiam A.
OpenOffice 3.3
Jan_J
Posty: 4557
Rejestracja: pt maja 22, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakodowany tekst

Post autor: Jan_J »

Czy plik ma rozszerzenie odt?
Jeśli tak: czy po zmianie rozszerzenia z odt na zip plik daje się rozpakować?
Jeśli nie: w jakim formacie został zapisany dokument?
JJ
LO (7.6) ∙ AOO (4.1) ∙ Python (3.11|3.10) ∙ Unicode 15 ∙ LᴬTEX 2ε ∙ XML ∙ Unix tools ∙ Linux (Rocky|CentOS)
boleyn5
Posty: 7
Rejestracja: pn cze 27, 2011 2:17 pm

Re: Zakodowany tekst

Post autor: boleyn5 »

Nie wiem czy o to chodzi : Rich Text format ( rtf.)
OpenOffice 3.3
Jan_J
Posty: 4557
Rejestracja: pt maja 22, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakodowany tekst

Post autor: Jan_J »

Zrób zapasową kopię swojego pliku.

Wczytaj plik do notatnika lub innego nieformatującego edytora. Nie zapisuj pliku za jego pośrednictwem, chodzi tylko o to, by go zobaczyć znak po znaku. Co widzisz na początku?

Kod: Zaznacz cały

{\rtf1\ansi\deff0\adeflang1025
{\fonttbl{\f0\froman\fprq2\fcharset
to znaczy, że masz plik rtf.
masz zip-a, więc pewnie odt, a może docx.

Kod: Zaznacz cały

ÐÏࡱá
masz doc-a.

Ustaw system tak, by WIDZIEĆ rozszerzenia nazw plików. Czy Twój plik ma rozszerzenie zgodne z rozpoznanym formatem? Jeżeli nie, zmień je odpowiednio i spróbuj otworzyć Writerem.