Hallo,
Samen met enkele vrienden/gebruikers beheren we een MySQL-database, waarbij de GUI voor de database-server ontworpen is in ooBase.
Het betreft een database met weblinks.
Iedere gebruiker kan links toevoegen, wijzigen of verwijderen.
Bij iedere link wordt de naam vd gebruiker geplaatst, zo weten we wie welke link heeft toegevoegd, gewijzigd of verwijderd.
Om te voorkomen dat de gebruikers altijd hun naam dienen te selecteren, uit een pull-down menu- 'gebruikers', had ik graag voor iedre gebruiker een apart odb-bestand bezorgt, waarbij ze niet meer hun eigen gebruikersnaam dienen te selekteren, maar dat deze automatisch wordt toegevoegd wanneer een link wordt opgeslagen.
Is zoiets eenvoudig top te lossen?
Christophe
Veld vooraf definiëren
-
tuxy
- Contacteer:
Veld vooraf definiëren
OpenOffice 3.1 / Vista / Ubuntu Linux 10.04
Re: Veld vooraf definiëren
Hallo
Persoonlijk vind ik de vraag onduidelijk.
Romke
Persoonlijk vind ik de vraag onduidelijk.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
-
tuxy
- Contacteer:
Re: Veld vooraf definiëren
Romke,
Kort uitgelegd:
Als een gebruiker een record toevoegt via ooBase, wordt automatisch ook zijn gebruikersnaam meegestuurd.
Daarvoor moet ik voor iedere gebruiker elk een eigen odb-bestand bezorgen waarin elk zijn persoonlijke gebruikersnaam in verwerkt zit.
Hopelijk is dit beter uitgelegd.
Christophe
Kort uitgelegd:
Als een gebruiker een record toevoegt via ooBase, wordt automatisch ook zijn gebruikersnaam meegestuurd.
Daarvoor moet ik voor iedere gebruiker elk een eigen odb-bestand bezorgen waarin elk zijn persoonlijke gebruikersnaam in verwerkt zit.
Hopelijk is dit beter uitgelegd.
Christophe
OpenOffice 3.1 / Vista / Ubuntu Linux 10.04