Base: data in tabel corrupt, in formulier (-view) wel OK
-
gem-projects
Base: data in tabel corrupt, in formulier (-view) wel OK
Beste, wie kan mij helpen met een voor mij momenteel raadselachtig probleem: Ik heb een uitgebreide database (over glasfouten met foto's en uitgebreide beschrijvingen). Wanneer ik gisteren deze database opende in het aangemaakte formulier dan waren al mijn records overschreven door een kopie van 2 records (...??? ). Bizar dat hetzelfde zich voordoet bij al mijn back-ups van deze database (ook een bu van 6 maand oud)... Paniek dus...Er wordt dus ergens een of andere operatie uitgevoerd bij het openen van de database wat ook de relatief trage opstart allicht verklaart. Na wat uitproberen en zoeken kom ik erachter dat als ik in het 'formulier bewerken'- menu 'nee' ingeef bij 'SQL opdracht analyseren'...ik plots al mijn data terug heb in formulier view (..???); echter de (basis)tabel met alle data waarop het formulier gebaseerd is ...bevat nog steeds tientallen kopieën van 2 van mijn records (snap ik echt niet!)...Momenteel kan ik dus wel mijn data zien in formulier vorm, echter de basistabel lijkt volledig corrupt (en kan ik dus niet gebruiken). Ik werk nergens met SQL opdrachten (bij het openen van de database) en tov eerder gebruik van deze database is er ook niets toegevoegd of veranderd naar mijn weten; de enige verandering tov eerder gebruik van deze database is een update naar Oo3.2.1. PS: ook gecheckt, andere databases in gebruik werken volledig normaal ... Wie kan me helpen en wie weet wat er hier gaande is... Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door eremmel op di sep 07, 2010 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Icoon voor 'Probleem is known issue' toegevoegd.
Reden: Icoon voor 'Probleem is known issue' toegevoegd.
Re: Base: data in tabel corrupt, in formulier (-view) wel OK
Er zitten een aantal bugs in 3.2.x. Als je terug gaat naar 3.1.x (je vorige versie; dan gaat alles goed). Ik ben zelf ook nog steeds niet over naar 3.2.x, en ik wacht met spanning af of 3.3.0 beter is. De problemen zijn m.i. hoofdzakelijk met Base.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
-
gem-projects
Re: Base: data in tabel corrupt, in formulier (-view) wel OK
Op het Engelstalig forum (http://user.services.openoffice.org/en/ ... 13&t=32854) vind ik nu inderdaad zowat identieke ervaringen terug.
Bedankt voor deze reactie!
Bedankt voor deze reactie!
OPen Office 3.2.1 W7