Na installatie van OO3.1 kan ik geen updates voor extensies downloaden. Krijg dan de melding dat er geen browser op mijn systeem is te vinden. Ik moet mijn desktopvoorkeuren controleren en een browser installeren in de standaardlokatie waarom bij installatie van de browser wordt gevraagd. De enige verandering is de update van OO3.0 naar 3.1. Na deze melding kan ik verder met werken maar kan het document niet opslaan en OO3.1 wordt afgesloten omdat het niet meer werkt.
Wat gaat er mis en hoe kan ik dit herstellen?
Valentijn
Browser niet gevonden
Re: Browser niet gevonden
Waarschijnlijk is je standaard browser niet in de standaard directory geïnstalleerd. Oplossing: installeer hem daar dan in.
Er zijn wel meer programma's die kuren hebben als ze niet in de standaard directory geïnstalleerd zijn, heel gek als je bedenkt dat vroeger altijd de raad werd gegeven programma's nooit in de standaard directory te installeren. Maar als de programmeurs daar geen rekening mee houden en de standaard directory op bepaalde plaatsen in het programma laten staan in plaats van de installatiedirectory op te halen, kun je dit soort problemen verwachten.
Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
P.S. Je kunt ook in je browser naar de website voor extensies gaan en ze downloaden, vervolgens met de extensiemanager de gedownloade spullen installeren.
Er zijn wel meer programma's die kuren hebben als ze niet in de standaard directory geïnstalleerd zijn, heel gek als je bedenkt dat vroeger altijd de raad werd gegeven programma's nooit in de standaard directory te installeren. Maar als de programmeurs daar geen rekening mee houden en de standaard directory op bepaalde plaatsen in het programma laten staan in plaats van de installatiedirectory op te halen, kun je dit soort problemen verwachten.
Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
P.S. Je kunt ook in je browser naar de website voor extensies gaan en ze downloaden, vervolgens met de extensiemanager de gedownloade spullen installeren.
-
Dit probleem heeft niets met je browser te maken, maar met OOo 3.1 zélf. Bij mij doen zich dezelfde problemen voor met OOo 3.1 onder Windows XP SP 3, Vista SP1 en OpenSuse Linux 11.1. Het is een algemeen voorkomend probleem, dat verband houdt met je gebruikersprofiel in OO 3.1. Onder Windows XP heb ik het proberen op te lossen met een volledig schone installatie (dus OOo 3.0.1 uninstall met speciale software, verwijderen van alle OOo-gerelateerde mappen en bestanden uit Application Data, maar dat hielp niets. Onder Vista hetzelfde gedaan, maar ook nakko. Schone installatie onder OpenSuse 11.1 (dus geen upgrade) helpt ook niet. Op het Engelstalige OOo-forum heb ik een discussie gevonden met daarbij de mogelijke oplossingen. Misschien heb je er wat aan en ik ook: http://user.services.openoffice.org/en/ ... 15&p=90331
Dit soort forums zijn er weliswaar niet voor om te zeuren en te klagen, maar dit vind ik toch wel een "architectenfoutje" in OOo 3.1 zélf.
Dit soort forums zijn er weliswaar niet voor om te zeuren en te klagen, maar dit vind ik toch wel een "architectenfoutje" in OOo 3.1 zélf.
Je kunt ook je gebruikersprofiel vernieuwen. Je vindt die map als volgt:
Windows:
* Voor Vista: \Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Application Data\OpenOffice.org\3\user\
* Vanaf Vista: \Users\<user name>\AppData\Roaming\OpenOffice.org\3\user
GNU/Linux:
* /home/<user name>/.openoffice.org/3/user
Mac:
* /Users/<user name>/Library/Application Support/OpenOffice.org/3/user
Verander "user" in iets anders, b.v. "user.oud", herstart dan OOo, ook de snelstarter. OOo maakt dan een nieuw gebruikersprofiel. Als je eerder met een lagere versie dan 3.0 werkte, moet je de oude instellingen niet laten importeren.
Als dat ook niet helpt, kun je altijd nog opnieuw installeren.
Windows:
* Voor Vista: \Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Application Data\OpenOffice.org\3\user\
* Vanaf Vista: \Users\<user name>\AppData\Roaming\OpenOffice.org\3\user
GNU/Linux:
* /home/<user name>/.openoffice.org/3/user
Mac:
* /Users/<user name>/Library/Application Support/OpenOffice.org/3/user
Verander "user" in iets anders, b.v. "user.oud", herstart dan OOo, ook de snelstarter. OOo maakt dan een nieuw gebruikersprofiel. Als je eerder met een lagere versie dan 3.0 werkte, moet je de oude instellingen niet laten importeren.
Als dat ook niet helpt, kun je altijd nog opnieuw installeren.
Bedankt dit werkte goed voor mij...
Kon tevens niet in het extensie beheer, dit is hiermee tevens ook opgelost.
Kon tevens niet in het extensie beheer, dit is hiermee tevens ook opgelost.

OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Nog niet gehinderd door enige vorm van kennis....
Nog niet gehinderd door enige vorm van kennis....