Pagina 1 van 1
[opgelost] een blanco regel na een enter
Geplaatst: vr mei 28, 2010 5:55 pm
door rens
weet iemand hoe het komt dat als je een enter geeft in openoffice dat er een regel tussen komt? (dus ik geef hier een enter)
en de volgende regel begint dan hier. (en als je een shift enter geeft dan..)
sluit de regel hier aan... ?
Re: een blanco regel na een enter
Geplaatst: vr mei 28, 2010 6:47 pm
door RPG
Hello
Ik neem aan dat iemand die een vraag stelt naar zo'n detail ook graag een goed antwoord heeft. Vandaar dat ik naar
Wikipedia verwijs.
In het kort: een enter met een shift toets wordt niet als alinea einde gezien. Een enter zonder shift wordt als alinea einde gezien.
Hoe beiden afgehandeld wordt is afhankelijk van de instellingen.
Romke
Re: een blanco regel na een enter
Geplaatst: vr mei 28, 2010 10:36 pm
door floris v
Zet de cursor in zo'n alinea, kies dan Opmaak - Alinea en selecteer de tab Inspringingen en afstanden. Je ziet daar onder Afstand de instellingen voor Boven alinea en Onder alinea. Als je daar geen witruimte wil zet je die op 0.
Met Shift-enter voeg je een regeleinde in, met alleen Enter voeg je een alinea-einde in.
Re: een blanco regel na een enter
Geplaatst: ma mei 31, 2010 2:37 pm
door rens
dank u het is opgelost als ik nu een enter geef dan gaat hij naar de volgende regel in plaats van een witte regel eronder.