Hoe kan ik voorkomen dat OOo de standaard (default) appl is?

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
alberti

Hoe kan ik voorkomen dat OOo de standaard (default) appl is?

Bericht door alberti »

[opgelost] Na het installeren van OOo is het de default applicatie geworden waarmee alle extensies (.doc. .ppt, .xls) worden geopend.
Op de Mac heb ik echter iWord geinstalleerd. Die wil ik als default houden.
Ik kan per bestand de voorkeuren wijzigen maar niet voor alle voorkomens van de typen.

Omgeving Mac OS 10.6.2 Versie 3.2
Laatst gewijzigd door alberti op di feb 16, 2010 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
floris v

Re: Hoe kan ik voorkomen dat OOo de standaard (default) appl is?

Bericht door floris v »

Voor voorkómen is het te laat - bij het installeren moet je dan niet aangeven dat OOo de default app moet worden voor die bestandstypen. Nu zit er niets anders op dan per bestandstype aangeven dat iWord de bijbehorende app is. Dat kan door een bestand met dat type aan te klikken, met cmd-i het informatievenster te openen, dan bij "Open met" iWord te selecteren en aan te geven dat je dat voor alle bestanden van dat type wil doen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
cornouws
Contacteer:

Re: Hoe kan ik voorkomen dat OOo de standaard (default) appl is?

Bericht door cornouws »

Vraag:
floris v schreef:... bij het installeren moet je dan niet aangeven dat OOo de default app moet worden voor die bestandstypen...
Ik meen dat het al geruime tijd niet mogelijk is om bij de installatie per GUI te kiezen voor bestandsassociaties, en dat indien Word is geïnstalleerd, dat ook het programma blijft dat standaard is gekoppeld met .doc.
Is dat op de Mac niet zo?
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie