Hallo,
Ik heb een tekst uit MS Word ontvangen waarin behoorlijk wat gesprekken staan. Ik heb verder gewerkt aan die tekst en merk dat de aanhalingstekens die ik intik 'recht' zijn.
Dat levert volgend resultaat op:
‘Hallo?’
‘Hallo.’
'Hallo!'
'Hallo.'
Ik wil graag die laatste aanhalingstekens vervangen door schuine (typografische?) en voortaan ook schuine aanhalingstekens typen, maar weet niet hoe ik tewerk moet gaan. Onder Extra - Opties voor Autocorrectie zag ik wel een en ander staan, maar heel wat aangeklik leverde geen resultaat op; wie kan me helpen? Bedankt!!
OPGELOST: rechte aanhalingstekens
OPGELOST: rechte aanhalingstekens
Laatst gewijzigd door bbill op zo feb 07, 2010 6:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1.1 op Windows
Re: rechte aanhalingstekens
Kies in dat venster de tab Typografische aanhalingstekens, daar kun je dan kiezen welk teken voor enkele en welk voor dubbele aanhalingstekens moet worden gebruikt. Bij het typen vervangt OOo die dan verder zelf, bij het vervangen van bestaande tekst is het zaak die tekens te kopiëren en plakken in het vak Vervangen door. Zo makkelijk als het in Word gaat, werkt het hier helaas niet.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
Re: OPGELOST: rechte aanhalingstekens
Dag Floris,
Ja, nu lukt het. Andermaal bedankt!!
Ja, nu lukt het. Andermaal bedankt!!
OpenOffice 3.1.1 op Windows