Hallo,
Ik heb een vreemd probleem in O O org 3.1. Ik had het ook in versie 3.01, maar herinstallatie heeft toe geholpen. Nu dus niet, ook niet na herinstallatie.
Probleem: mijn help functie in het totale open Org pakket werkt niet Dus niet in Calc, niet in Writer, niet in Impress, etc. Vandaar dat ik mijn probleem maar hier heb neergezet.
Als ik bijv in Writer op help klik, zie ik wel het linker deel van de helppagina dus de tabs (inhoud, index, zoeken ,bladwijzers) Ik kan hier ook onderwerpen vinden. Selecteren lukt ook nog, alleen lijkt alsof open office het onderwerp niet "laadt". In het rechterdeel van het help scherm zie ik wel de iconen, (bladwijzer, printen, zoekfuncties etc. Die werken ook, alleen heb ik eronder dus geen helptekst. Er worden geen links weergegeven in het rechterdeel, dus ik kan dan geen onderwerp of vervolg onderwerpen selecteren. Wie helpt mij met dit probleem? Ik heb open office op meerdere machines draaien. Alleen op mijn laptop doet dit probleem zich voor. Ik gebruik Vista Home premium, 2 gb ram, 1, 86 ghz. Dat is het probleem dus niet. Nadat de eerste keer na installeren het probleem ontstond heb ik OO org verwijderd, alle relevante mappen gezocht en verwijderd en mijnn laptop opgeschoond met Ccleaner, Easycleaner, register gedefragmenteerd en harde schijf gedefragmenteerd met auslogics en Ionbit programma's. Deze gebruik ik a lang samen met OO Org, nooit problemen mee gehad. Daarna OO Org op schone pc geinstalleerd. Echter: nog steeds geen Help functie. Wie helpt??
[Opgelost] Help functie werkt niet!! in OO org 3.1
[Opgelost] Help functie werkt niet!! in OO org 3.1
Laatst gewijzigd door Maarten op vr mei 22, 2009 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Help functie werkt niet!! in OO org 3.1
Welkom op het forum,
De help bestanden moeten volgens mij in \...\OpenOffice.org 3\Basis\help\en* staan. Wat zie je daar?
*of \nl, afhankelijk van de geïnstalleerde talen.
EDIT: Misschien dat dat een oplossing is. Je zou kunnen proberen het NL taalpakket te installeren.
http://nl.openoffice.org/downloaden.html
De help bestanden moeten volgens mij in \...\OpenOffice.org 3\Basis\help\en* staan. Wat zie je daar?
*of \nl, afhankelijk van de geïnstalleerde talen.
EDIT: Misschien dat dat een oplossing is. Je zou kunnen proberen het NL taalpakket te installeren.
http://nl.openoffice.org/downloaden.html
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Na het pad \...\OpenOffice.org 3\Basis\help zie de map NL Hier zit voor 28,8 mb aan bestanden in. Daarnaast zie ik de bestanden idxcaption, idxcontent en maintransform Deze 3 bestanden zitten dus niet in de NL map, maar wel in de help map.. Begrijp ik het goed dat OO org de help bestanden wel heeft geinstallerd, maar ze op een of andere manier niet ziet of niet kopieert naar de help functie?
Wil je ook weten welke bestanden in de help map zitten? dat zijn er super veel??!!
Wil je ook weten welke bestanden in de help map zitten? dat zijn er super veel??!!
Daar lijkt het wel op ja. Helaas heb ik geen idee hoe dat zou kunnen komen. Ik heb net even op het Engelse forum gekeken maar ook daar heb ik dit probleem niet kunnen vinden. Heb je de internationale versie geïnstalleerd en daarna een languagepack of gelijk de Nederlandse versie van OOo? Als er een probleem is met de NL versie kun je altijd nog de internationale versie plus een languagepack proberen.Maarten schreef:Na het pad \...\OpenOffice.org 3\Basis\help zie de map NL Hier zit voor 28,8 mb aan bestanden in. Daarnaast zie ik de bestanden idxcaption, idxcontent en maintransform Deze 3 bestanden zitten dus niet in de NL map, maar wel in de help map.. Begrijp ik het goed dat OO org de help bestanden wel heeft geinstallerd, maar ze op een of andere manier niet ziet of niet kopieert naar de help functie?
Hopelijk hebben andere mensen een beter idee.
Nee hoor. ik weet helaas toch niet genoeg over de ingewanden van OOo om te kunnen zeggen wat er wel en niet in hoort, wilde alleen weten of er überhaupt iets in zat.Maarten schreef:Wil je ook weten welke bestanden in de help map zitten? dat zijn er super veel??!!
Ineens werkt de helpfunctie weer. Strange..
Goed om te horen. Heb je iets met OOo gedaan of is het vanzelf weer gaan werken?Maarten schreef:Ineens werkt de helpfunctie weer. Strange..