Hallo,
zojuist heb ik OpenOffice gedownload en het werkt allemaal prima, behalve dat ik geen .doc bestanden kan openen (die zijn gemaakt in Word 2003, dus). .docx gaat wel goed, en bijvoorbeeld .xls en .xlsx gaan ook beide goed. Het vreemde is dat in mijn verkenner een .xls-bestand wordt omschreven als "Microsoft Excel 97-2003 werkblad", maar een .doc-bestand simpelweg als "DOC-bestand". (Als het scherm van de verkenner is ingedeeld op Details is dit dus wat er onder 'type' staat.) Het lijkt wel alsof ze niet meer herkend worden als Word-documenten, op de één of andere manier. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? (Ik heb deze pc (Windows 7) net nieuw, en wilde graag in OpenOffice gaan werken in plaats van in Word, maar ik heb de afgelopen jaren voor studie en werk wel Word gebruikt dus ik heb nog een heleboel essentiële .doc-bestanden.)
Als ik een .doc-bestand probeer te openen in Writer krijg ik een prompt met bovenin het bestandspad van het bestand dat ik probeer te openen. Daaronder een enorme lijst met diverse programma's en bestandsformaten (begint met "OpenOffice.org 1.0 Tekstdocument", "PSD - Adobe Photoshop", "Web Page Query (OpenOffice.org Calc)_", "StarWriter 4.0"). Daar staan onder andere MS Word 95 en MS word 97/2000/xp bij, maar ongeacht welke optie ik kies, ik krijg de foutmelding "Fout bij lezen van bestand". Echter (zojuist geprobeerd), als ik in Writer iets typ en dat opsla als .doc (als Word 97/2000/xp bestand) kan ik dat wel gewoon zonder problemen openen.
Ik hoop dat iemand het probleem snapt en me kan helpen! Alvast bedankt!
[Opgelost] kan geen .doc openen in Writer
[Opgelost] kan geen .doc openen in Writer
Laatst gewijzigd door Pippin op wo jan 27, 2010 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1.1, Windows 7 32-bits
Re: Kan geen .doc openen in Writer
En als je rechtsklikt op zo'n .doc file, en dan "openen met" OpenOffice writer ... ?
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Dan verschijnt ook direct het prompt waar ik het in m'n eerste post over had, met de hele lijst aan programma's en bestandsformaten.
Overigens, kwam ik net achter: veel .doc-bestanden openen wel gewoon. Ik had er drie getest tijdens het typen van m'n post en die deden het alledrie niet, maar veel doen het ook wel. terwijl het by all appearances precies dezelfde bestanden zijn. Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Overigens, kwam ik net achter: veel .doc-bestanden openen wel gewoon. Ik had er drie getest tijdens het typen van m'n post en die deden het alledrie niet, maar veel doen het ook wel. terwijl het by all appearances precies dezelfde bestanden zijn. Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Tja...als je leest dat OpenOffice beter compatibel met windows7 is dan hun eigen MS office 2007 :
...raad ik je misschien aan, om eens een reinstall van OOo te doen als dat kan...of de GoOo versie...
http://blog.brothersoft.com/2009/06/24/ ... iceorg-31/On the other hand, there are serious complaints about MS Office 2007 tools (e.g. MS Word) crashing too often.
...raad ik je misschien aan, om eens een reinstall van OOo te doen als dat kan...of de GoOo versie...
LibreOffice 3.5.4.2
Dat kan, maar ik kan me niet voorstellen dat het aan de installatie van OO ligt, als sommige .doc-bestanden wel openen en andere niet... of zeg ik nu iets geks?
Nee hoor, je zegt niets 'geks'Pippin schreef:Dat kan, maar ik kan me niet voorstellen dat het aan de installatie van OO ligt, als sommige .doc-bestanden wel openen en andere niet... of zeg ik nu iets geks?

EDIT : sorry, die link is blijkbaar niet om doc files te analyseren, maar odf files...

LibreOffice 3.5.4.2
Misschien anders eens proberen via Googledocs te converteren ? :
http://www.google.com/google-d-s/intl/nl/tour1.htmlUpload uw bestaande bestanden.
Google Documenten accepteert de meestgebruikte bestandsindelingen, inclusief DOC, XLS, ODT, ODS, RTF, CSV, PPT, enzovoort. U kunt uw bestaande bestanden dus gemakkelijk uploaden.
LibreOffice 3.5.4.2