Openen document

Bespreek de tekstverwerker
Rob S

Openen document

Bericht door Rob S »

Probleem Opgelost (ik had verzuimd "automatische bestandsextensie"aan te vinken)

Als ik een in OO gemaakt document opsla als MS Word XP- document, bijv. op Bureaublad, dan verschijnt niet het OO-ikoontje maar een "vaag" inkoontje. Als ik het document wil openen, word mij de vraag gesteld met welk programma ik dat ik openen; uit de lijst kies ik dan Writer.
Hoe kan ik OO instellen zodat ik met twee maal klikken het document in OO kan openen?

NB ik werk sinds kort met OO, heb gezocht bij Help, doch kon antwoord niet vinden.
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Rob S op zo dec 06, 2009 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1 op Windows XP
floris v

Re: Openen document

Bericht door floris v »

Dat ligt niet aan OOo maar aan Windows of meer in het algemeen aan je besturingssysteem.
uit de lijst kies ik dan Writer.
Onder die lijst staat een keuzevakje "Dit type bestand altijd met dit programma openen" o.i.d. Kruis dat aan, probleem opgelost.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Rob S

Bericht door Rob S »

Het probleem is niet opgelost. Bij het aanklikken van het ikoontje (een wit velletje met boven rechts omgekruld en kadertje met kleurtjes in midden) krijg ik inderdaad de vraag met welk programma ik het bestand wil openen. Onder de lijst is vaag zichtbaar het hokje dat je kunt aanvinken om in het vervolg met het geselecteerde program het bestand te openen. Dat hokje echter is mistig grijs en kan niet aangevinkt worden.
Als ik nu een dergelijk bestand maak en toestuur aan iemand die alleen MS Word heeft kan hij/zij dat dan ook openen?
OpenOffice 3.1 op Windows XP
floris v

Bericht door floris v »

Het kan dan liggen aan een corrupte installatie van OOo, Probeer de installatie nog eens uit te voeren en kies dan voor de optie Repareren.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie