[opgelost] oo nl en win7rc

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
marcel0138

[opgelost] oo nl en win7rc

Bericht door marcel0138 »

Ik krijg met geen mogelijkheid oo nederlands aan de praat op mijn laptop, steeds opnieuw geinstalleerd.
Komt dat omdat ik op mijn laptop windows7 RC engels heb geinstalleerd?
Laatst gewijzigd door marcel0138 op wo nov 25, 2009 11:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.6 op Windows 8
floris v

Re: oo nl en win7rc

Bericht door floris v »

Er zijn blijkbaar problemen met OOo op Windows 7, zie http://user.services.openoffice.org/nl/ ... ?f=5&t=338, Je kunt ook proberen het bestand zonder bijgevoegde JRE (Java) te downloaden; Java moet dan apart.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
marcel0138

Bericht door marcel0138 »

OO werkt mischien wel goed met het writer en calc, ik kon invullen en opslaan maar met base gaat het fout.
Als je in base van formulier naar querry's of tabel gaat of van nieuw, naam geven en opslaan, dan klapt oo uit en is het programma verdwenen.
Het kan zijn en dat zou ik graag in dit forum bevestigd willen hebben, dat het komt omdat ik de Nederlandse versie heb van oo en de win7RC versie en die is Engelstalig.
OpenOffice 3.6 op Windows 8
floris v

Bericht door floris v »

Ligt het misschien aan Java? Het schijnt dat je de installer van OOo zonder Java moet downloaden en Java apart van java.com. dan dus ook apart installeren en in de opties van OOo Java aanzetten en de gewenste versie markeren. Als Java uit staat, is het mogelijk dat Base daardoor niet werkt.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie