Waarschijnlijk ben ik maar een kluns en zal dit probleem gewoon het gevolg zijn van een verkeerde manipulatie van mezelf maar ik slaag er niet in om hoofdingen niveau 2 (kop 2) te nummeren in outline. Niveau erboven en eronder nummert hij perfect, en de nummering volgt. Niveau 2 krijg ik nooit de 2 cijfers van de nummering (2.1, 3.5, ...) en wil hij ook nooit de nummering volgen (hij nummert verder of het om kop 1 gaat).
Open Office 3.0 (zowel engels als nederlandse versie)
Windows XP SP3
Ik bepaalde een nummerstijl nummering 1 met outline en elk niveau tonen
deze nummerstijl verbond ik met de respectieve koppen (tab Nummering in Stijlen en Opmaak, Kop 1, kop 2, ...)
Hieronder een voorbeeld
1 kop 1
2 kop 2
2.1.1 kop 3
2.1.2 kop 3
3 kop 2
3.1.1 kop 3
3.1.2 kop 3
Dank voor julie hulp
[Opgelost] Nummering van Hoofdingen
[Opgelost] Nummering van Hoofdingen
Laatst gewijzigd door LDH op vr mei 29, 2009 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nummering van Hoofdingen
Welkom op het forum 
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je aan je hoofdstuknummering probeert te komen. Doe je het met de normale nummeringsstijl? Dat is niet de goede manier. Het is eigenlijk heel simpel, je moet het alleen even weten, ga naar tools->outline numbering*. Daar kun je per hoofdstukniveau instellen welke nummers/symbolen weergegeven moeten worden.
Succes!
*sorry, ik heb hier even geen Nld versie, ik geloof dat het daar gewoon hoofdstuknummering heet.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe je aan je hoofdstuknummering probeert te komen. Doe je het met de normale nummeringsstijl? Dat is niet de goede manier. Het is eigenlijk heel simpel, je moet het alleen even weten, ga naar tools->outline numbering*. Daar kun je per hoofdstukniveau instellen welke nummers/symbolen weergegeven moeten worden.
Succes!
*sorry, ik heb hier even geen Nld versie, ik geloof dat het daar gewoon hoofdstuknummering heet.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Om precies te zijn: Extra - Hoofdstuknummering. Speel wat met de instellingen, het wijst zich redelijk vanzelf.
Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
Wat Floris v al zegt: Extra|Hoofdstuknummering is de place to be. Werkt altijd goed.Niveau 2 krijg ik nooit de 2 cijfers van de nummering (2.1, 3.5, ...) en wil hij ook nooit de nummering volgen (hij nummert verder of het om kop 1 gaat).
Nu kan het zijn dat bij niveau 2 niet het juiste opmaakprofiel is gekoppeld. Dat zie je op tabke Nummering en dan lijst Alinea-opmaakprofiel.
Overigens wordt in OOo sinds kort (3.1) de soort van Hoofdstuknummering uit Word ondersteund: in het opmaakprofiel van de kop(pen) instellen dat er een nummering moet zijn. Maar ik kan er nog niet helemaal aan wennen...
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl