[Opgelost] Wijzigen standaard paden

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
lode

[Opgelost] Wijzigen standaard paden

Bericht door lode »

hello,

mijn eerste maal op dit forum en daarom bij de beginners.
Kan men in OOo geen pad instellen om bestanden op te halen ?
Vb: bij "bestand openen" in "werkblad" wil ik direct naar een mapje gaan waar ik deze sheets bewaar.
: bij "bestand openen" in "tekstdocument" wil ik direct naar het mapje gaan waar ik mijn documenten bewaar.

En dit zo voor ieder onderdeel van OOo.

Aan mijn vraag kunt ge al zien dat ik van MSOffice kom waar dit mogelijk is.

Il gebruik XP en OOo 3.0.0

Groeten
Lode
Laatst gewijzigd door lode op wo mei 13, 2009 5:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
floris v

Re: Pad

Bericht door floris v »

Wat zal ik daar nu weer op zeggen - ik bedoel, op de aantijging dat wij hier gebruikers zijn van MS Office. :lol: Nee, ik kan zoiets aan de vraag niet zien.
Verder bewaar ik niet al mijn tekstdocumenten in een map tekstdocumenten; in plaats daarvan zet ik dingen die bij elkaar horen in een aparte map; dus alles wat inhoudelijk bij project A hoort in map A. Maar rekeningen zet ik wel bij elkaar in een map rekeningen. Als gevolg van dit alles heb ik niet zo'n behoefte aan een set instellingen waar mijn bestanden in moeten. Zou veel te complex worden.
Bedankt voor het lezen van dit gezever, hopelijk brengt het je op een idee.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Caracalla

Bericht door Caracalla »

Bij mijn weten is dat alleen voor het hele programma in te stellen dus niet voor de individuele elementen (writer, calc, etc.)

Oh, en welkom op het forum :)
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
lode

Bericht door lode »

@ floris v,
om mijn verwijzing naar MSOffice een aantijging te noemen vind ik wel een beetje overdreven.
daarmee wilde ik zeggen dat IK een gebruiker was van Office en nu de overstap naar OOo overweeg.

@ caracalla,
dit is een duidelijk antwoord waar ik vrede mee kan nemen.
nu weet ik dat ik niet verder moet zoeken.

groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
floris v

Bericht door floris v »

Er stond een smiley achter, en tja, hoe moet ik, als ik MS Office niet gebruik (alleen Word), weten dat het daar wel kan, alleen omdat iemand zegt dat hij wil dat het kan? Ook als je niet eerst met MS Office hebt gewerkt, kun je willen dat je per onderdeel een aparte map kunt opgeven. Met je slotopmerking suggereerde je dus wel degelijk dat de mensen die hier de vragen beantwoorden vertrouwd zijn met MS Office. En voor sommige aanhangers van open source is dat geloof ik zoiets als vloeken in de kerk. Ik til er zelf niet zo zwaar aan. Jammer dat je het zo zwaar opvat.

O ja. Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
lode

Bericht door lode »

@ floris v,
Ik til daar echt niet zwaar aan hoor, ik dacht dat U mijn vraag verkeerd interpreteerde.
Ik zal ook niet meer "vloeken" en het woord "........" hier niet meer gebruiken.

Dat van "wijzig" en "opgelost" kan ik volgen maar dat "groen vinkje" waar kan ik dat vinden ?

Ps. ik heb "breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" aangevinkt, er zijn nu 3 reacties geweest maar ik krijg geen verwittiging. Hoe werkt dat ??

groeten
Lode
Caracalla

Bericht door Caracalla »

lode schreef: Dat van "wijzig" en "opgelost" kan ik volgen maar dat "groen vinkje" waar kan ik dat vinden ?
Ga naar het eerste bericht en klik op "wijzig", zet dan [opgelost] bij de titel zodat andere mensen kunnen zien dat dit probleem opgelost is.
Het is ook een goed idee om de titel te veranderen in iets betekenisvollers dan "pad" Wijzigen standaard paden, of zoiets. We willen niet dat mensen aan amphibieën gaan denken wel?
Hoe beter de titels hoe makkelijker het later voor andere mensen met dezelfde vraag is om deze draad weer te vinden.
De groene vinkjes lijken er inderdad niet te zijn, vreemd, het Engelse forum heeft ze wel.
lode schreef:Ps. ik heb "breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" aangevinkt, er zijn nu 3 reacties geweest maar ik krijg geen verwittiging. Hoe werkt dat ??

groeten
Lode
Heb je geen e-mails gekregen?
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
lode

Bericht door lode »

@ caracalla,
OK, ik volg uw raadgevingen aangaande de "titel" en "opgelost"
en nee ik heb geen e-mails ontvangen.

groeten
Lode
henke54

Bericht door henke54 »

lode schreef:...en nee ik heb geen e-mails ontvangen.
Hallo lode...Bedankt dat je dit meld... Dit 'probleempje' is gemeld aan de bevoegden,en der word aan gewerkt...Tja...t'is 'nog nieuw' dit forum he.... :mrgreen:
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
lode

Re: Wijzigen standaard paden (opgelost)

Bericht door lode »

OK henke54,
we wachten af, alle begin is moeilijk
groeten
Lode
Plaats reactie