Geachte,
In een Linux-map met enkele tientallen Writer-documenten (odt) wil ik een document opsporen met een welbepaald trefwoord, dat bij een passage hoort die ik wil opvissen.
Vraag : Kan ik deze speciale zoekopdracht automatisch laten uitvoeren ?
Dit wil zeggen dat een hulpprogramma (of procedure) deze bestanden één voor één zou openen en doorsnuisteren naar de gezochte sleutel. Zo zou ik me enorm veel werk kunnen besparen ...
Momenteel gebruik ik LibreOffice 7.5.5.2 op Linux 20.1 Mint.
Dank !
[Opgelost] document zoeken
-
[Opgelost] document zoeken
Laatst gewijzigd door floris v op do aug 31, 2023 6:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Reden: Als opgelost gemarkeerd
LibreOffice 7.5.5.2 op Linux Mint 20.3
Re: document zoeken
Daar kan je SearchMonkey voor gebruiken. Dat is beschikbaar in de repositories van Linux Mint (ik heb het net zelf geïnstalleerd). Installeren, starten.
De interface is niet super intuïtief. Je kan naar de map navigeren waar je bestanden staan. Typ in het vak Files alleen de extensie, bijvoorbeeld odt. De rest wijst zich redelijk vanzelf. Voor geavanceerd zoekwerk moet je je wel verdiepen in hoe het onderliggende zoekprogramma grep werkt.
De interface is niet super intuïtief. Je kan naar de map navigeren waar je bestanden staan. Typ in het vak Files alleen de extensie, bijvoorbeeld odt. De rest wijst zich redelijk vanzelf. Voor geavanceerd zoekwerk moet je je wel verdiepen in hoe het onderliggende zoekprogramma grep werkt.
-
Re: document zoeken
Formidabel ! Dit was precies wat ik zocht.
Geweldig bedankt !!!
Geweldig bedankt !!!
LibreOffice 7.5.5.2 op Linux Mint 20.3