Huishoud boekje problemen

Bespreek het rekenblad
Dottie1975
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 11, 2023 1:31 pm

Huishoud boekje problemen

Bericht door Dottie1975 »

Ik dacht dat ik zo goed bezig was ..
maar ik doe iets verkeerd .. heb geen idee wat
hoop dat u mee kan kijken en me kan uitleggen wat ik kan doen om de formule te laten werken

links foto van mn overzicht waarin de formules te zien zijn
rechts hoe de formules gewoon op 0 blijven
Afbeelding
OpenOffice 3.1 op Windows 11
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Huishoud boekje problemen

Bericht door RPG »

De getallen die we zien zijn links uitgelijnd en meestal betekend dat zij als tekst behandeld worden. Het resultaat van optellen van tekst is meestal nul. Je ziet ook dat het resultaat van de optelling een nul is, maar rechts uitgelijnd. Er is een menu mogelijkheid om deze getallen in tekst om te vormen naar getallen waar ApacheOffice mee kan werken.
menu --> Gegevens -->Tekst naar kolommen

Hou wel rekening met het feit dat je eest altijd
*) Het document moet opslaan zo dat je je gegevens nog hebt als je iets verkeerd doet.
*) De te veranderen gegevens moet selecteren voor dat je ze kunt veranderen.

Wanneer het bankgegeven zijn dan is het goed om te weten dat de meeste banken alle gegevens die op een bankafschrift staan in een mooi tekst bestand aan leveren. Deze bankgegevens laten zich goed gebruiken om inzicht te krijgen in je huishoudboekje.

Naar mijn idee moet er weinig aan de gegevens veranderd worden. Je kunt er enkele kolommen aan toevoegen waar bij je duidelijk maakt wat het doel van dat geld is. Ook kun je enkele regels toevoegen die iets met perioden doen. Daarna is het meestal mogelijk om met een draaitabel snel informatie uit de gegevens te halen zonder zelf veel formules te kennen.

Ik kan mij nog goed herinneren dat een draaitabel in het begin voor mij erg onduidelijk was maar voor inzicht te krijgen in het huishoudboekje lijkt het mij erg goed.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dottie1975
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 11, 2023 1:31 pm

Re: Huishoud boekje problemen

Bericht door Dottie1975 »

Dankuwel voor het uitgebreide antwoord, ik ga morgen apache downloaden en kijken of ik daarmee de kolommen van instellen
ben echt nieuw hiermee, maar ik heb t gevoel dat t echt bijna goed is
nogmaals erg bedankt ! :super:


Toevoeging volgende ochtend
Inmideels is me duidelijk dat apache open office is :crazy:
en ik kan helaas niet menu --> Gegevens -->Tekst naar kolommen vinden binnen open office

ik geef op en keer terug naar een schrift kopen, wat gewoon altijd werkt (balen dat ik zo blijf klooien mja dit is allemaal te hoog gegrepen vrees ik)
Dit draadje mag gesloten of zelfs weggehaald worden

nogmaals dank voor de ontzettend snel en zeer uitgebreide hulp :super: :bravo:
OpenOffice 3.1 op Windows 11
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Huishoud boekje problemen

Bericht door floris v »

Schermafdruk van 2023-07-12 21-37-01.png
Schermafdruk van 2023-07-12 21-37-01.png (42.02 KiB) 231 keer bekeken
Het is er echt wel. Verder is dit forum een vraagbaak. De bedoeling is dat mensen hier eerst een antwoord op hun vraag zoeken en dan pas de vraag stellen. Het is goed als vragen blijven staan, ook als er geen bevredigend antwoord komt, want dat komt misschien later wel.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Huishoud boekje problemen

Bericht door RPG »

Er is niets op tegen om de uitgaven eenvoudig in een schrift te noteren en om op die manier inzicht te krijgen. Daarnaast kan het verzamelen van de zelfde gegevens in de computer je ook helpen om te leren omgaan met een computer. Het leren omgaan met een computer kost in het begin buiten gewoon veel tijd en heel vaak vinden we ons terug op een dwaalweg. Op zich zelf is dat niet erg want die dwaalwegen helpen ons ook met het leren.

Mijn idee is dat je het beste kunt beginnen met het verzamelen zonder nog te denken aan formules. Een goed begin kan ook vaak zijn om onze bankgegevens goed te beheren. De meeste banken verstrekken deze bankgegevens op verschillende wijze. Voor het inzicht krijgen in deze gegevens is het opvragen van deze gegevens in de vorm van een CSV-bestand een goed begin.

Belangrijk ook is het vermelden welke versie je gebruik.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie