Hyperlink maken

Bespreek de tekstverwerker
smeesps
Berichten: 2
Lid geworden op: zo okt 09, 2022 2:20 pm

Hyperlink maken

Bericht door smeesps »

Hoe kan ik in een document van A naar B komen? Of het nu een hyperlink is, een bladwijzer of een link, dat is allemaal hetzelfde, van A naar B springen. Wat zijn de stappen die gemaakt moeten worden? de Help-functie geeft allerlei mogelijkheden, maar mij gaat het niet om mogelijkheden, mij gaat het om het instellen van een hyperlink. Is er iemand mee bekend met het gebruik van hyperlink? In windows ging het vrij snel, 3 stappen!
OpenOffice 4.1.13
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Hyperlink maken

Bericht door floris v »

Het is niet allemaal hetzelfde. Met een hyperlink spring je van A naar B, in OpenOffice de B van bladwijzer, als je naar een plek ergens in een (ander) document wil springen. Op punt A zet je de hyperlink, op plaats B de bladwijzer. Dus eerst plaats je de bladwijzer, dan de hyperlink. Het ziet er ingewikkeld uit, maar als je de Help naast je document hebt staan, steeds een stukje leest en dan in je document precies doet wat je net gelezen hebt, merk je wel dat het eigenlijk niet zo moeilijk is. Gewoon proberen in een proefdocument zodat er geen belangrijke dingen weg kunnen raken. Kom terug als je dan toch vastloopt.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
smeesps
Berichten: 2
Lid geworden op: zo okt 09, 2022 2:20 pm

Re: Hyperlink maken

Bericht door smeesps »

:super:
OpenOffice 4.1.13
Plaats reactie