Poster afdrukken

Bespreek de tekstverwerker
StevenV
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 24, 2022 8:15 pm

Poster afdrukken

Bericht door StevenV »

Kan men een poster afdrukken op meerdere pagina's, of een A3 op 1 A4's (waarbij de schaal 1:1 blijft)?
OpenOffice 4.1.11 op Windows 10
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Poster afdrukken

Bericht door RPG »

Er zijn wel mogelijkheden om een A3 document af te drukken op twee A4 bladzijden. Ik weet niet of dat ook met ApacheOffice kan. Misschien dat LibreOffice het wel kan maar dat weet ik ook niet.

Ik meen mij te herinneren dat Adobe Reader ook nog al wat print mogelijkheden heeft die dat misschien mogelijk maakt. Het is wel 20 jaar geleden dat ik dat geprobeerd heb en daad werkelijk uitgevoerd heb op één of andere manier. Het lijkt mij ook nog wel afhankelijk van welke printer er gebruikt wordt. Ook de printerdriver kan wel eens invloed hebben.

Al met al lijkt mij het een aardig zoekwerk en alles laden op een memory-stick en daarmee naar een printshop gaan kan wel eens gemakkelijker zijn.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
StevenV
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 24, 2022 8:15 pm

Re: Poster afdrukken

Bericht door StevenV »

Vroeger lukte dit ook in Word.
Misschien ligt het inderdaad aan mijn (thuis)printer.
OpenOffice 4.1.11 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Poster afdrukken

Bericht door floris v »

RPG schreef:Er zijn wel mogelijkheden om een A3 document af te drukken op twee A4 bladzijden. Ik weet niet of dat ook met ApacheOffice kan. Misschien dat LibreOffice het wel kan maar dat weet ik ook niet.

Ik meen mij te herinneren dat Adobe Reader ook nog al wat print mogelijkheden heeft die dat misschien mogelijk maakt. Het is wel 20 jaar geleden dat ik dat geprobeerd heb en daad werkelijk uitgevoerd heb op één of andere manier. Het lijkt mij ook nog wel afhankelijk van welke printer er gebruikt wordt. Ook de printerdriver kan wel eens invloed hebben.

Al met al lijkt mij het een aardig zoekwerk en alles laden op een memory-stick en daarmee naar een printshop gaan kan wel eens gemakkelijker zijn.
En dan wordt het waarschijnlijk ook mooier. Bedenk dat veel printers niet tot aan de rand van het papier kunnen printen, dus als dat met jouw printer ook niet kan, krijg je toch iets raars.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
StevenV
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 24, 2022 8:15 pm

Re: Poster afdrukken

Bericht door StevenV »

Oké, dan zullen we het zo oplossen.
Bedankt.
OpenOffice 4.1.11 op Windows 10
Plaats reactie