Tanja schreef:Die staat erop, maar de oude ook. Waarom vervangt hij de oude niet?
Het is mij niet zo duidelijk wat je hiermee bedoeld. Als je bedoeld dat de gedownloadde bestanden er op blijven staan dan lijkt mij dat terecht. Dat is ook waar voor de uitgepakte bestanden.
Wanneer je bedoeld dat er nu twee versies van ApachOffice op de computer staan dan lijkt mij dat te veel van het goede. Je moet dan niet alleen naar allerlei ikoontjes kijken maar bij het actieve venster van ApacheOffice en in het menu klikken op:
menu --> Help --> Info over OpenOffice.
In de popup staat welke versie er werkt.
Het kan zijn dat verschillende ikoontjes voor versie 4.1.6 en 4.1.7 wel het zelfde programma opstarten.
Ik denk dat je overbodige zaken op jouw computer kunt wissen maar dat lijkt mij eerder een probleem wat Mac gebruikers kunnen vertellen en die zijn er niet veel op dit forum misschien op het Engelse forum
[Tutorial] Mac FAQ (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum Geeft veel informatie over de Mac in combinatie met OpenOffice
De vraag over het weggooien zonder persoonlijke documenten weg te gooien is altijd wat risico vol om te beantwoorden. Normaal worden de persoonlijke documenten niet verwijderd wanneer gedownloade bestanden worden verwijderd. Ook worden persoonlijke bestanden niet verwijderd wanneer het programma verwijderd wordt. Er is overigens niets op tegen een copy te maken van persoonlijke bestanden en dan pas het ongewenste te verwijderen. Ook een mogelijkheid is iemand uit de echte wereld er even naar te laten kijken die iets meer inzicht heeft.