symbolen

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Jodokus
Berichten: 8
Lid geworden op: do nov 15, 2018 6:15 pm

symbolen

Bericht door Jodokus »

OPGELOST!
Hoe krijg ik een basis symbool zoals een vierkant op mijn tekstblad?

Jodokus
Laatst gewijzigd door Jodokus op vr nov 16, 2018 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
NeoOffice 2.2.3met MacOS 10.4
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: symbolen

Bericht door RPG »

Wat is in dit geval een basis symbool?
Wat heb je zelf al gedaan?
Ik denk dat je goed de werkbalk tekening moet onderzoeken want daar lijkt het mij op te staan.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Jodokus
Berichten: 8
Lid geworden op: do nov 15, 2018 6:15 pm

Re: symbolen

Bericht door Jodokus »

Onder aan bij Open Office staan allerlei symbolen die je kunt aanklikken, maar kopiëren en plakken lukt niet en slepen al evenmin.
Dus blijft mijn vraag: hoe kan ik in mijn tekstbestand zo'n symbool ins mijn tekst krijgen.
NeoOffice 2.2.3met MacOS 10.4
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: symbolen

Bericht door RPG »

Je moet het gewenste symbool aanklikken. Dan beweeg je de muis naar de gewenste plaats.
Druk de linker muisknop in en beweeg de muis zolang tot de gewenste grootte bereik is en laat de muis los.

Ik zou toch eens de helpfile bestuderen want daar staat veel in. De webpagina Documentation Team geeft toegang tot allerlei documentatie voor openoffice. Deze link Apache OpenOffice User Guide - Apache OpenOffice Wiki is speciaal voor versie 4.1.X

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Jodokus
Berichten: 8
Lid geworden op: do nov 15, 2018 6:15 pm

Re: symbolen

Bericht door Jodokus »

Ik heb het gedaan zoals je zei: het symbool ingedrukt houden, gesleept en daarna op de tekst losgelaten na een poosje, maar er komt alleen een gestileerd x-tekentje en daarna gebeurt er niks.
Wellicht is de oorzaak mijn sterk verouderd Open Office.org versie 3 die ik ook al heb geprobeerd te updaten naar 4 of 6 maar dat lukte niet op de Mac!
NeoOffice 2.2.3met MacOS 10.4
Jodokus
Berichten: 8
Lid geworden op: do nov 15, 2018 6:15 pm

Re: symbolen

Bericht door Jodokus »

Sorry sorry sorry, ik had je instructive niet goed gelezen: nu lukte het wél met dat bewegen van de muis!
Hartstikke bedankt!!!
NeoOffice 2.2.3met MacOS 10.4
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: symbolen

Bericht door RPG »

Ik denk dat je eerst moet leren begrijpen hoe de Mac werkt aangaande nieuwe programma's. Ik denk dat je dat het best kunt doen door regelmatig berichten te lezen op een Nederlands talig Mac-forum.

Hieronder enige links uit dit forum.
nieuwe versie start niet op de MacBook Pro "is geen Apple" (Toon onderwerp) • OpenOffice.org
[Opgelost] OO start niet op mac (Toon onderwerp) • OpenOffice.org
AOO 4.1.2 database probleem op een MAC (Toon onderwerp) • OpenOffice.org

In principe maakt het niet uit of je een oude versie gebruikt. Voor eenvoudige zaken moeten die gewoon goed werken. Overstappen naar LibreOffice zal je eerder wat in de war brengen dan helpen. Neemt niet weg dat LibreOffice sneller nieuwe onderdelen kent.

Leren omgaan met een computer is vaak geduldig proberen en in de helpfile lezen hoe het moet. De helpfile is niet bedoeld als inleiding voor beginners. Een inleiding voor beginners vind je meer in de reeds geplaatste links.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie