eigenschappen afbeeldingen
-
martinepol
eigenschappen afbeeldingen
Na het invoegen van een afbeelding in een tekstdocument wilde ik deze bewerken door er met de rechter muisknop op te klikken. Er werden diverse tabbladen zichtbaar en ik klikte per ongeluk op tabblad macro. Ik kreeg de mededeling: "OpenOffice vereist een Java runtime environment (JRE) om deze taak uit te voeren. Installeeer een JRE en herstart OpenOffice". Als ik op ok klik gebeurt er niets. ik kan de mededeling ook niet wegklikken en het programma afsluiten lukt alleen via ctr/alt/dell. Ik heb ten einde raad OpenOffice gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Maar bij het klikken op de afbeelding krijg ik alleen weer dit macrotabblad met de mededeling. Hoe los ik dit op? Ik wil geen macro en ook JRE niet installeren.
OpenOffice 4.1.3 op Windows 10
Re: eigenschappen afbeeldingen
Hello
Het wordt niet netjes op gelost maar door gewoon enkele keren op "Nee" te klikken kun je voor bij het venster komen. Het installeren zelf gebeurd buiten OOo om. Ik heb het geprobeerd met een uitgeschakelde Java en bij mij wordt Java wel ingeschakeld als ik het uitschakel.
Ik heb van Villeroy op het Engelse forum begrepen dat Java op zich zelf niet zo'n probleem is. Het probleem schijnt te zitten in het gebruik van Java in een browser.
Het is mogelijk dat LibreOffice het probleem niet kent. LibreOffice heeft soms een poging gedaan om alles wat met Java te maken had uit LibreOffice te verwijderen. Uit een test met LO 5.2.3.2 blijkt dat LO het mooier oplost.
Romke
Het wordt niet netjes op gelost maar door gewoon enkele keren op "Nee" te klikken kun je voor bij het venster komen. Het installeren zelf gebeurd buiten OOo om. Ik heb het geprobeerd met een uitgeschakelde Java en bij mij wordt Java wel ingeschakeld als ik het uitschakel.
Ik heb van Villeroy op het Engelse forum begrepen dat Java op zich zelf niet zo'n probleem is. Het probleem schijnt te zitten in het gebruik van Java in een browser.
Het is mogelijk dat LibreOffice het probleem niet kent. LibreOffice heeft soms een poging gedaan om alles wat met Java te maken had uit LibreOffice te verwijderen. Uit een test met LO 5.2.3.2 blijkt dat LO het mooier oplost.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
-
martinepol
Beste Romke,
Na een keer of 10 op "ok" gedrukt te hebben ging het schermpje weg en kon ik de andere tabbladen weer gebruiken. Bedankt voor de snelle reactie.
Martine
Na een keer of 10 op "ok" gedrukt te hebben ging het schermpje weg en kon ik de andere tabbladen weer gebruiken. Bedankt voor de snelle reactie.
Martine
OpenOffice 4.1.3 op Windows 10
Er is in ieder geval op één plek voor gezorgd dat de melding nog maar één maal naar voren komtRPG schreef: Het is mogelijk dat LibreOffice het probleem niet kent. LibreOffice heeft soms een poging gedaan om alles wat met Java te maken had uit LibreOffice te verwijderen. Uit een test met LO 5.2.3.2 blijkt dat LO het mooier oplost.
Er wordt voor sommige zaken nog Java gebruikt, maar veel minder ja..
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl