Hey
Laat ik eerst even onze situatie voorleggen. Wij, Thylbert werken sinds December 2008 met Open Office Org. Ondertussen werken we met de 3.1 versie op een Windows Vista Home Premium.
We hebben een Base-bestand, met daarin een hele hoop data.
We hebben ook een Writer-bestand waar deze data automatisch wordt ingevoegd.
"Het gaat hem hier om facturen automatisch te laten genereren aan de hand van invulgegevens in het Base-document"
Ons Base Document is gelinkt aan het Writer Document, en het samenvoegen via de Standaardbrief optie lukt al enkele maanden. Telkens wij een nieuw Writer bestand maken, loopt hij vast bij de "Adresgegevens", daar kun je dus de Base-Document selecteren en dan klik je op "ok".
Het feit is dat ons Base-Document in de lijst staat, je kan hem ook selecteren en op "ok" klikken, maar we komen niet verder dan die stap 3 in die Standaardbrief, waar we met onze oude documenten van eerste keer naar Stap 7 kunnen springen.
Enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast Bedankt
Brecht De Baere, ICT-Verantwoordelijke
Thylbert bvba / sprl - Probiotic Nutrition
[Opgelost] Standaardbrief
[Opgelost] Standaardbrief
Laatst gewijzigd door Thylbert op do okt 01, 2009 1:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Software Version: Apache OpenOffice 4.1.3 - A00413m1 (Build:9783) - Rev. 1761381
OS Operating System: Microsoft Windows 10 - 64 bit - v1803
Meest Gebruikte Functie uit OpenOffice: Mailmerge via F4
Re: Standaardbrief
Hallo
Ik ben niet bij machte op het gehele probleem te begrijpen. Dat komt door dat ik een thuisgebruiker ben en dus niet gewend ben aan complexe problemen. Maar voor de standaard brief denk ik dat het eenvoudiger kan zie deze link. Wel is dat maar een gedeeltelijke oplossing daar ik niet iets weet van het factuur gedeelte.
Romke
Ik ben niet bij machte op het gehele probleem te begrijpen. Dat komt door dat ik een thuisgebruiker ben en dus niet gewend ben aan complexe problemen. Maar voor de standaard brief denk ik dat het eenvoudiger kan zie deze link. Wel is dat maar een gedeeltelijke oplossing daar ik niet iets weet van het factuur gedeelte.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Re: Standaardbrief
Ik heb wat zitten experimenteren met een gewoon odt-bestand als adressenlijst, en daar liep het ook vast, in die zin dat OOo er kennelijk geen geldig adressenbestand in kon zien. Daarna heb ik de tekst naar tabel geconverteerd, die naar een leeg rekenblad gekopieerd, dat opgeslagen, en daarmee een koppeling gemaakt. Dat bleek te werken, daarna ging de assistent ook gewoon verder. Mogelijk is er iets mis met het Base-bestand, of misschien accepteert de assistent alleen rekenbladen voor adressenlijsten (wat ik persoonlijk bizar vind, maar dat ter zijde). Hoe dan ook, de interface kan daar duidelijk beter.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. U kunt ook het groene vinkje toevoegen.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. U kunt ook het groene vinkje toevoegen.
[Opgelost] Standaardbrief :-)
Hey
Romke je hebt mijn probleem opgelost. Het is zelfs veel handiger om zonder de assistent te werken. Wou dat ik je een gebruikerswaardering kon geven
Mercikes
Brecht De Baere
Romke je hebt mijn probleem opgelost. Het is zelfs veel handiger om zonder de assistent te werken. Wou dat ik je een gebruikerswaardering kon geven

Mercikes
Brecht De Baere
Software Version: Apache OpenOffice 4.1.3 - A00413m1 (Build:9783) - Rev. 1761381