Geen geluid bij afspelen *.ppt bestand

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
leo.ruyven

Geen geluid bij afspelen *.ppt bestand

Bericht door leo.ruyven »

Hallo

Bij het afspelen van een *.ppt bestand werkt het beeld prima maar het geluid dat bij de dia's hoort word niet afgespeeld, Ik gebruik windows 7 met OO v 4.1.1. Ik heb wel diverse mogelijke oplossingen gevonden maar die waren bedoeld voor de linux installatie.
OpenOffice 4.1.1 Windows 7 64 bit
RPG

Re: Geen geluid bij afspelen *.ppt bestand

Bericht door RPG »

Hallo

Het meest voorkomend probleem is dat het geluid niet meegestuurd wordt met het bestand. Dus vraag het geluid wat bij het bestand hoort.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
leo.ruyven

Hallo bedankt voor je reactie,
Ik heb het bestand gecontroleerd en het geluid zit er wel in met behulp van de viewer van microsoft wordt het geluid wel afgespeeld. Ik zou het ook graag werkend hebben met openoffice.

Groet Leo
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mooi dat het geluid bij het document zit.

Uit enkele testjes blijkt mij dat Apache Office en ook Libreoffice niet geweldig met embedded video werkt.

Op het Engelse forum heb ik gelezen dat werken met een hyperlink naar het bestand beter werkt. Ook uit een eigen test blijkt dat het beter gaat met een hyperlink.

Romke
leo.ruyven

Dank je voor je reactie, dan zal ik het hiermee moeten doen. Ik had het mooi gevonden als er een oplossing voorhanden was zodat ik niet afhankelijk ben van microsoft producten.

Met vriendelijke groet
Leo
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Nadat ik het vorige bericht geplaatst heb, heb ik nog wat gezocht. Het viel mij toen op dat bepaalde onderdelen niet leken te werken die wel in oudere versies leken te werken. Het kan zijn dat ik dat verkeerd onthouden heb. Ik maak weinig gebruik van Impress.

Het volgende moet je alleen doen wanneer je belang hecht aan een goed werken presentatie en niet wil wachten op een herstel. Ik verwacht dat er over een niet te lange tijd ook wel een nieuwe versie van Apache Office komt.

Terug gaan naar en oude versie.
Soms werken op bepaalde onderdelen oude versies beter dan nieuwe versie. Wat een goede oude versie is, is ook nog verschillend voor iedereen. Voorzover ik weet is het mogelijk om OpenOffice 3.4.2 naast Apache Office te plaatsen. Je kunt ook kijken in hoeverre LibreOffice beter voldoet. LibreOffice kan ook naast Apache geplaatst worden. Het is altijd goed om een kopie te hebben van het exemplaar wat goed voldoet.

Romke
leo.ruyven

Dank je voor het meedenken, ik ga de nieuwe versies in de gaten houden en kijken of het dan wel werkt.

Groet
Leo
Plaats reactie