Wat mij wel lukt bij etiketten lukt me niet bij standaardbrieven. Uit een bestand van ruim 700 leden hoef ik er maar een tiental af te drukken, maar Writer voegt ze steeds weer alle 700 samen. Óf het gaat gewoon niet, of ik doe een stapje verkeerd.
Suggesties zijn zeer welkom. Het lukt me niet bij versie 3.0 en 3.1
(Opgelost) Standaardbrieven (mail merge)
(Opgelost) Standaardbrieven (mail merge)
Laatst gewijzigd door lcup op ma sep 14, 2009 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenSUSE 11.2, Openoffice 3.2.0
Re: Standaardbrieven (mail merge)
Hallo
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
http://user.services.openoffice.org/nl/ ... ?f=4&t=215
Romke
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
http://user.services.openoffice.org/nl/ ... ?f=4&t=215
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Helaas. Ik kom een heel eind. Op een gegeven moment kan ik in het gegevensbronvenster een selectie maken van alléén de records die ik nodig heb. Maar als ik die dan selecteer en wil samenvoegen (met de assistent) worden het er toch weer 700.
De enige oplossing lijkt het maken van een nieuw databasebestand met de gewenste records.
Nu geef ik het dus op. Er komt een moment dat je er niet nog meer tijd aan kunt of wilt spenderen.
Vreemd genoeg werkt het bij etiketten op precies dezelfde manier wél.
De enige oplossing lijkt het maken van een nieuw databasebestand met de gewenste records.
Nu geef ik het dus op. Er komt een moment dat je er niet nog meer tijd aan kunt of wilt spenderen.
Vreemd genoeg werkt het bij etiketten op precies dezelfde manier wél.
De link waar ik naar verwees gaat er vanuit dat je geen assistent gebruikt.
Op het Engelse forum geeft JohnV, waar ik kennis van heb overgenomen, ook altijd aan om geen asistent te gebruiken.
Ik denk ook dat je geen assitent moet gebruiken.
Romke
Op het Engelse forum geeft JohnV, waar ik kennis van heb overgenomen, ook altijd aan om geen asistent te gebruiken.
Ik denk ook dat je geen assitent moet gebruiken.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Dank u wel! Achteraf vraag je je dan weer af waarom je dat zelf niet eerder gezien hebt, en vooral, de tutorial niet precies hebt uitgevoerd! Die assistent is hier het probleem. Op een zeker moment blijf je rondjes draaien.
Hoe dan ook, het werkt. Ik begon al te "vrezen" alleen voor dit soort dingen alsnog MSO te moeten gebruiken.
Ik kon me ook nauwelijks voorstellen dat dit in een pakket als OO.o niet zou kunnen. Na zoeken op internet bleken meer mensen hier last van te hebben. Waarschijnlijk is het probleem daar hetzelfde.
Hoe dan ook, het werkt. Ik begon al te "vrezen" alleen voor dit soort dingen alsnog MSO te moeten gebruiken.
Ik kon me ook nauwelijks voorstellen dat dit in een pakket als OO.o niet zou kunnen. Na zoeken op internet bleken meer mensen hier last van te hebben. Waarschijnlijk is het probleem daar hetzelfde.