Installatie OpenOffice op Linux

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Rob57

Installatie OpenOffice op Linux

Bericht door Rob57 »

Met excuses voor deze vraag, maar ik ben sinds gisteren overgestapt van Windows naar Linux (Ubuntu) en heb een 'probleem' met het installeren van Open Office. Ik probeer altijd eerste zelf te zoeken naar een oplossing door op internet te zoeken, maar deze keer heb ik het niet gevonden. Bij het lezen van artikelen zou er bij het uitpakken van Open Office er een install map of bestand moet zijn. Deze vind ik echter niet in de laatste download van Open Office.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, zodat ik Open Office ook op Linux kan gebruiken.

Alvast hartelijk dank.

Vr. groet,

Rob
OpenOffice 4.1.1 Ubuntu laatste versie
RPG

Re: Installatie OpenOffice op Linux

Bericht door RPG »

Hallo

Voorzover ik weet is er standaard LibreOffice geïnstalleerd op Ubuntu. Bedoel je dat je naast LibreOffice Apache Office wil installeren?

Het zou best kunnen dat LibreOfice ook niet geïnstalleerd is maar dan is Abiword mogelijk aanwezig.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Rob57

Bericht door Rob57 »

Hartelijk dank voor uw reactie.

LibreOffice staat er idd wel op, maar ik ben heel erg gewend aan Open Office en wilde deze graag ook nu tot mijn beschikking hebben.

Vr. groet,

Rob
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Het verschil tussen LibreOffice en Apache Office is erg klein. Voordat je het gehele systeem omver gooit zou ik even kijken of je kunt werken met LibreOffice.

http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?to ... #msg900147
Bovenstaande link heb ik gevonden op het Ubuntu forum. Ik geloof dat daar een uitleg staan. Maar er wordt ook gezegd dat je ook bij LibreOffice kunt blijven.

Wanneer je later ApacheOfice wilt installeren leer dan eerst ook hoe het installeren van nieuwe software bij linux werkt. Je haalt daar software meestal op bij vertrouwde sites. Het lijkt op het installeren van software die bij het Windows pakket hoort.

Je kunt eventueel ApacheOffice en LibreOffice naast elkaar hebben staan. Voor het installeren van software in dit geval Apache Office kun je het beter vragen op het Ubuntu forum.

Romke
Rob57

Bericht door Rob57 »

Hallo,

Dank voor uw reactie. Ik heb inmiddels al wat software geïnstalleerd, maar deze ontbrak nog. Ik zal eens kijken op LibreOffice ook doet wat ik met Open Office voor Windows deed. Dat ik de vraag over Open Office hier stelde was voornamelijk dat er, volgens internet artikelen, er een install aanwezig zou moeten zijn in het downloadbestand van Open Office voor Linux. Deze zie ik er echter niet bijzitten.

Vr. groet,

Rob
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Wat betreft de vraag over Aapche Office voor Ubuntu: Ik denk dat ze op het Ubuntu forum zo het antwoord weten.

De overstap naar Ubuntu
Overstappen naar een ander systeem, van Windows naar Ubuntu, vergt echt wel wat. Zo ongeveer 10 jaar geleden ben ik overgestapt van Windows naar openSUSE. Ik heb zeker een jaar alles door elkaar gebruikt. Dus dan Windows en dan openSUSE. Onlangs ben ik ook Ubuntu gaan gebruiken en dan is de overstap nog niet zo eenvoudig. openSUSE en Ubuntu zijn beiden linux maar er zijn ook verschillen. Voorlopig waag ik mij niet aan het uitleggen hoe iets werkt onder Ubuntu. Ik kan het zelf misschien wel maar uitleggen is iets anders. Ubuntu gebruik ik overigens alleen voor anderen niet voor me zelf.

Romke
Rob57

Bericht door Rob57 »

Oh, dan heb ik nog even :) Het is zoeken en kijken hoe het een en ander werkt. Ik heb er vaker aan gedacht om over te stappen, maar doordat je zo gewend bent aan Windows en daar ook alles op hebt draaien heeft het even geduurd voor dat ik de knoop doorgehakt had. Nu Ubuntu erop staat is het anders, maar met wat zoeken en uitproberen lukt het wel. Mijn belangrijkste programma's draaien weer en nu verder aanvullen en proberen. Dank voor de reactie die u gegeven heeft.
Plaats reactie