[OPGELOST] openen OOo bestanden op netwerk

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
safari

[OPGELOST] openen OOo bestanden op netwerk

Bericht door safari »

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik OOo geinstalleerd. Nieuwe laptop, time for a clean start....
Werkt allemaal prima, maarrrrr.......

Ik heb een klein netwerk. Het openen van bestanden vanuit de verkenner gaat niet dmv dubbelklikken. OOo opent weliswaar, alleen niet met het aangeklikte document, maar met een leeg document. Als ik het document eerst lokaal kopieer, bv bureaublad, dan werkt het wel dmv dubbelklikken. :?:
Heb al gezocht op het forum maar kan geen aanwijzigingen vinden.

Iemand een idee hoe dit op te lossen??
Thx!

Jan
Laatst gewijzigd door safari op za aug 29, 2009 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.1 op Vista Home Premium 32
henke54

Re: openen OOo bestanden op netwerk

Bericht door henke54 »

Gaat het hier over windows(Samba) netwerk?
Indien wel, gaat het hier waarschijnlijk over permissies...probeer eens een ander bestand te openen vanaf diezelfde lokatie...een foto of zoiets...weet dan eens iets te zeggen... ;)
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
safari

Bericht door safari »

Het gaat om een NAS-schijf, die met de router verbonden is. Inderdaad een Samba-server.
Een rechtenconflict lijkt het niet te zijn, alle andere typen bestanden openen wel gewoon met de toegewezen toepassing.
De bestanden die deze fout veroorzaken zijn wel allemaal .doc's van MS Word 2003 oorspronkelijk. Misschien dat dat nog invloed heeft?
safari

Bericht door safari »

Probleem opgelost!! Op de NAS heb ik het Samba-log eens nader bekeken. Bedankt voor de tip, Henke54!
Blijkt dat bij het openen van een bestand contact gezocht wordt met "Storage" (de default naam van de NAS).
Deze is echter om bepaalde redenen (tweede nas, static name) gewijzigd in Net_Storage.
Waarschijnlijk een bug in de FirmWare van de NAS die er nu dus uitkomt.
Aangezien er nu geen tweede NAS meer aanhangt, kon ik de standaard naam (Storage) weer terugzetten.
Alles gereboot en werkt als een zonnetje! Ikke blij! :D
Ik zal de openingspost nog veranderen in [OPGELOST].
Plaats reactie